Adega acusa a Medio Ambiente por la «desfeita» del río Mercurín

La Voz

SANTIAGO

18 jul 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Las obras de construcción del nuevo paseo fluvial sobre el río Mercurín -que atraviesa Ordes-, y que acomete la el departamento autonómico de Medio Ambiente, acaban de recibir un severo correctivo público de la organización ecologista Adega, que no duda en calificarlas de «desfeita nun río da Rede Natura».

Esta denuncia ha sentado como un jarro de agua fría en el Concello y, especialmente, al edil de Medio Ambiente, Xesús Pedreira, quien mostró ayer mismo su extrañeza «pois temos abertas con Adega varias líneas de colaboración e este proxecto de paseo fluvial estivo exposto ao público e non recibiu alegación algunha».

La organización ecologista denuncia, en concreto, que «materiais de recheo e sedimentos remexidos con maquinartia pesada invaden a canle e tapan as brañas, deteriorando a calidade das augas e o contrno fluvial, ao tempo que estase desborzando o bosque de ribeira e talando numerosos ameneiros para permitir o paso das máquinas».

Adega alega que para intervenir en esta zona protegida se precisan no solo autorizaciones de Medio Rural y Augas de Galicia «senón que a Xunta debe xustificar diante de Europa cais son 'as razóns imperiosas de primeira orde' que xustifican a actuación sobre os hábitats prioritarios de brañas e bosques de ribeira, recheados e talados».

Adega, de hecho, ya ha solitado a estos organismos de la Xunta la paralización cautelar de la obra y la apertura de diligencias para comprobar si cuentan con los permisos pertinentes con el fin de «salvagardar a integridade deste espazo protexido».

El edil Xesús Pedreira sostiene que esta obra, iniciada hace cinco meses, se realiza siguiendo «as prescripcións técnicas da Consellería de Medio Ambiente» y que de lo que se trata es de recuperar para el uso público un área recreativa fluvial de 30.000 metros cuadrados que incluye también un Aula da Natureza para los más pequeños.

«Non hai ningún desvío do caudal, nin tampouco tala algunha de ameneiros, senón tan so a limpeza dunha zona chea de cascallos e maleza», dice Pedreira, quien admite que se ha levantado un puente provisional con el fin de que la maquinaria pueda acondicionar las riberas del río. «As obras xa se están a rematar», dice.