El profesorado de infantil y primaria podrá utilizar este curso la guía Coeducación afectivo-emocional e sexual , realizada por el grupo de docentes Lúa Crecente, y que se edita con apoyo de la Vicepresidencia de la Xunta, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales y la UE. El volumen se presentó en la Facultade de Ciencias da Educación, y el viernes y sábado de esta semana las autoras lo defenderán ante un grupo de 53 profesionales de la enseñanza, en un encuentro que se celebra en el albergue de Gandarío, organizado por el Servizo de Igualdade y Educación. Será «un barómetro para ver a recepción do profesorado», afirma Ana Luísa Bouza Santiago, directora xeral del Servizo Galego de Igualdade, la institución más implicada en distribuir estos materiales.
El libro, con una edición muy cuidada y atractiva, se distribuirá gratis a docentes que lo soliciten: «Queremos que sexa demandado por profesionais. Se aparece algún grupo de traballo en centros concretos ofreceremos apoio, e mesmo formación durante o curso de ser necesario por parte do grupo de autoras», agrega Bouza.
La directora xeral de Igualdade valora que «A educación afectivo-sexual é unha fórmula básica de prevención da violencia de xénero. A nosa idea de potenciar este traballo é porque consideramos que promociona a igualdade e sobretodo prevén a violencia de xénero. Fala da relación entre persoas como iguais, de como ser capaces de cambiar as vías de saída das frustracións ou o comportamento nas relacións. Pensamos que levamos moitos anos falando de prevención de violencia de xénero e este é un traballo concreto para iso, orientado para a primeira infancia, onde os comportamentos non están tan definidos».
Es más fácil modificar un comportamiento cuando aún no está completamente instaurado en la personalidad, insiste Ana Bouza: «Nese sentido, traballar na primeira infancia é importante, para favorecer que haxa parellas para as que a violencia de xénero sexa allea aos seus recursos de relación. Ese foi o noso principal obxectivo ao apoiar este traballo orientado para o ensino. Tamén hai que facer traballos de prevención dentro da familia, ou dos medios de comunicación. Porén, para a Administración o ámbito do ensino, saber que temos un grupo importante de profesionais que se formaron, que teñen interese e que só están esperando un pouco a chamada da Administración para traballar nisto, iso é un espazo privilexiado de actuación. E non podemos desaproveitar un recurso de tanto interese como este».
Superar el voluntarismo
Hasta ahora, en la escuela gallega se realizaban actividades semejantes, pero de forma voluntarista, sin un programa promovido desde la Administración. Este trabajo del Grupo Lúa Crecente se divulgará desde páginas web oficiales y diversas ofertas formativas, como la que va a celebrase esta semana. «Buscamos que haxa un efecto como unha bola de neve, que a partir dun grupo pequeno de profesionais se amplíe. Que non sexa algo obrigado, e que sexa o profesorado quen demande estes contidos. Desde Igualdade tentaremos facer a mellor divulgación e atención á demanda», indica.
El libro, aunque orientado para docentes de infantil y primaria, es útil también para profesorado de enseñanzas medias e incluso universitario; y para profesionales de trabajo social, pedagogía, psicología, sociología, orientación, o personal sanitario, agrega Bouza.