El PSOE de Teo quiere cambiar el Plan Xeral y el BNG dice que no «venderá falsas esperanzas»

SANTIAGO

24 nov 2007 . Actualizado a las 02:00 h.

El grupo municipal del PSOE de Teo ha lanzado un órdago a los demás partidos de la corporación (BNG, PP e In Teo) al plantear la modificación del Plan Xeral de Ordenación Municipal de Teo, un texto que en estos momentos está pendiente del dictamen definitivo de Política Territorial.

Así, los socialistas han presentado una moción para su debate plenario en la que solicitan «a convocatoria urxente da comisión de seguemento do Plan Xeral para que esta valore a posibilidade de devolución do Plan Xeral de Teo ao pleno da corporación e así poder subsanar erros e introducir os reaxustes necesarios para melloralo na liña do defendido no seu día polo partido socialista e o BNG».

El PSOE añade que «as eleccións municipais de maio debuxaron un novo mapa político en Teo según o que as formacións políticas que no seu intre rexeitaron aquel Plan Xeral agora pasaron a ter maioría dentro da corporación». Por ello, consideran que ambas siglas, que en lo que va de mandato han mantenido más puntos de fricción que acuerdos, «están obrigados agora a actuar consecuentemente e utilizar democráticamente a nosa maioría para lograr por todos os medios que o PXOM de Teo, dentro do máis escrupuloso respecto á normativa legal vixente, se axuste o máis posible aos posicionamentos formulados no seu día».

La propuesta de que se reúna la comisión de seguimiento para abordar cambios en el Plan Xeral no es nueva. De hecho, el grupo socialista ya la planteó durante el último pleno. Entonces, su secretario local, Jano Leis, insistió en que se trataba de un asunto de máximo interés para los vecinos y consideró que el Concello estaba manteniendo una actitud «pasiva».

Una vuelta atrás

La respuesta que entonces obtuvo del alcalde, Martiño Noriega, fue conceptualmente idéntica a la que ayer ofreció el gobierno local tras recibir formalmente el texto de la moción del PSOE. Durante el debate plenario del pasado mes octubre, Martiño Noriega, insistió en que el gobierno local que preside no estaba dispuesto «a vender falsas expectativas aos veciños e a entrar na demagoxia».

Ayer, desde el Concello se anunció que «o grupo de goberno estudia a posibilidade de convocar a comisión de seguemento do PXOM diante das petición realizada polo grupo municipal socialista». Igualmente señala que «o goberno solicitou ademais un informe xurídico sobre a viabilidade legal da petición do PSOE», dado que el Plan Xeral ya fue aprobado por el pleno el pasado mes de marzo y enviado a la Xunta.

Con todo, el grupo de gobierno (BNG) matiza que «a comisión de seguimento pódese reunir pero non estamos dispostos a vender fume e falsas esperanzas nun tema tan serio como o do PXOM» y sostiene que la solicitud del PSOE para que se reabra el debate sobre el Plan Xeral «suporía volver atrás e reiniciar un proceso que se iniciou hai 7 anos».

El Plan Xeral de Teo recibió dos mil alegaciones, de las cuales se admitieron prácticamente la mitad. Desde hace semanas, el Concello está enviando cartas personalizadas informando a los recurrentes del contenido de las alegaciones, aprobadas el pasado mes de marzo.