La Xunta insta a que Ence aparezca en el PXOM como área industrial

Serxio Barral Álvarez
Serxio Barral PONTEVEDRA/LA VOZ.

PONTEVEDRA

Mosquera espera que haya una solución «xa que estamos todos dacordo sobre o futuro de Lourizán»

09 oct 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

«A Xunta ínstanos, ou o que é o mesmo, obríganos, a que os terreos de Ence aparezan no novo Plan [Xeral de Ordeación Municipal] como industriais, e non coa consideración de espazo libre pendente de recuperar, que é o que se plantexou dende o Concello». El concejal de Infraestructuras, César Mosquera, se mostró ayer así de tajante a raíz de un escrito de la Dirección Xeral de Sostibilidade e Paisaxe, recibido el pasado 15 de septiembre, en la que se indican al Concello «os instrumentos de ordeación do territorio que inciden» en el término municipal de Pontevedra y que han de ser tenidos en cuenta al elaborar el PXOM.

Uno de esos instrumentos es el «proxecto sectorial de incidencia supramunicipal para o asentamento industrial de Lourizán, promovido polo grupo empresarial Ence». O sea, el decreto aprobado por la Xunta a finales del año 2003 para amparar la pretensión de la pastera de construir una planta de papel tisú. Aquel proyecto acabó siendo descartado, pero el decreto de la Xunta nunca fue derogado y por lo tanto sigue vigente. Y de su vigencia viene ahora la nueva vuelta de tuerca en la ya complicada tramitación del Plan Xeral: la ley obliga a tener de cuenta los proyectos sectoriales a la hora de elaborar un nuevo planeamiento urbanístico.

Mosquera calificó la situación actual de «problema» y anticipó que el próximo jueves planteará en la comisión municipal de Infraestructuras que se impulse «a busca dunha solución. xa agora estamos todos dacordo sobre que Ence ten que sair da ría, espero que haxa consenso no Concello e que a Xunta tamén sexa sensible a este asunto».

El concejal nacionalista subrayó que «existen fórmulas » para evitar que el PXOM recoja un proyecto sectorial «que tiña que estar desbotado hai tempo». La más sencilla es, obviamente, derogar el decreto firmado por el Gobierno de Fraga en el 2003. «Igual que fixo Feijoo có proxecto de Montecelo, no que suspenderon o expediente de expropiacións, é factible que o Consello da Xunta anule agora este proxecto sectorial». Otra formula sería eximir al Concello de incluir en el PXOM las consideraciones del decreto, pero esta se antoja más de difícil de encajar desde un punto de vista jurídico.