El Concello admite un cambio de ubicación de la depuradora de Praceres

A. Castroverde

PONTEVEDRA

21 mar 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

La depuradora de aguas residuales de Os Praceres no es inamovible. Al menos ésta es la tesis que ayer defendió el gobienro local después de que el alcalde de Marín, Francisco Veiga, instase a la Xunta a ampliar esta planta.

«Pódese cambiar a depuradora de sitio: sería o ideal se hai fugas xa que non contaminaría a ría», manifestó ayer el teniente de alcalde César Mosquera. «Por nós mellor quitar de aí a depuradora e poñela noutro sitio», aladió luego de forma más contundente, a preguntas de los informadores.

Desde el gobierno local se subraya, no obstante, que cualquier cambio «é competencia de Xunta e de Augas de Galicia», así como de Costas. Si una planta ampliada va en Praceres o en otro sitio es algo que «debe resolver» a Consellería de Medio Ambiente junto con el ministerio.

A este respecto, se recuerda que leyes para las rías, promovidas desde la Xunta, encomiendan a Medio Ambiente la depuración y los grandes colectores en lo que atañe a la ría de Pontevedra, mientras que a los concellos solo les compete el alcantarillado.

«Nós extralimitámonos ando fixemos o saneamento da ría», dijo el portavoz municipal. «Non era competencia nosa -añadió- facer todos os interceptores e cortar todos os fluxos da ría. Ninguén pode dicir que o Concello de Pontevedra non fixera».

En cualquier caso, Pontevedra asegura que siempre tuvo una actitud flexible en esta materia. Así, cuando la planta de Os Praceres estaba aún en manos del Concello, se permitió sin obstáculos la incorporación de Poio y Marín.

Desde el gobierno local se asegura que el sistema que emplea la Xunta para depurar es algo que se les escapa. «Eu non podo entrar -dijo Mosquera- nas cuestións que poda dicir a Xunta sobre se ten instalado o terciario ou o secundario. Ás veces formalmente nos papeles está unha cousa e non está en outra». «Creo que había unha línea terciaria que é depuración biolóxica», señaló tras dejar abierta la duda.

«Nestes momentos -concluyó- a ría de Pontevedra é a máis saneada de toda Galicia. Sempre se está a dicir o contrario cando é radicalmente falso. En todos os informes e as sancións da UE nunca meten a ría de Pontevedra e, hai dez anos, era a que peor estaba».