Las críticas al bipartito marcan la marcha contra Ence

PONTEVEDRA

14 jun 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

La marcha contra la presencia de Ence en la ría de Pontevedra tuvo, en esta ocasión, una segunda diana a la que apuntaron buena parte de las críticas: el bipartito.

Así, si el alcalde nacionalista Miguel Anxo Fernández Lores confesó que «non estou satisfeito do comportamento do bipartito porque tiñan que haber dado pasos máis craros a este respecto», Antón Masa, presidente del colectivo ecologista, se mostró convencido de que el anterior gobierno de la Xunta «lonxe de dar pasos no sentido de liberar a ría desde foco de contaminación, deu pasos no sentido contrario». En todo caso, defendió que la firma tiene que salir de la ría de Pontevedra antes del 2018.

Fue María Peón, de la APDR, la encargada de poner voz a las más de dos mil personas que salieron de la Alameda pontevedresa -de la de Marín hicieron lo propio algo menos de un centenar, según la Policía Local de la villa- al asegurar que «a ría está en perigo. A presenza do complexo Ence-Elnosa, un complexo ilegal e contaminante, condenado por delito ecolóxico, impide desde hai xa demasiado tempo o seu saneamento e recuperación, e pon en perigo a nosa calidade de vida».

Palabras muy similares empleó el alcalde Miguel Anxo Fernández Lores, para quien «cada vez hai máis motivo para pedir o traslado» de la empresa. Se mostró convencido de que el actual emplazamiento de la pastera impide «rematar a recuperación da ría», por lo que el traslado conllevará «a recuperación dese espazo. Significaría ter unha praia urbana entre Marín e Pontevedra que nos daría unha óptica distinta de calidade de vida, de mellora da ría nos aspectos medioambientais e de producción marisqueira, pero, sobre todo, de expansión urbana e aproveitamento duns espazos, como son a ensenada e o pazo de Lourizán».

Antón Masa rechazó las tesis de la empresa que afirma, «de forma interesada», que «non é momento de pechar empresas, é momento de crear postos de traballo. Fronte a estes argumentos decimos que Ence non ten nada que ver co desenvolvemento económico da comarca de Pontevedra e dos concellos que conforman a ría de Pontevedra. Non é comparabel co caso de Citroën, que si é un motor económico tanto en Vigo, como na provincia ou en Galicia».