Los partidos políticos de Xinzo justifican una tala para mejorar servicios y seguridad

La Voz

OURENSE

26 nov 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Los tres partidos con representación en la corporación del Concello de Xinzo coincidían ayer en justificar la necesidad de la tala de los árboles de la avenida de Portugal para poder ejecutar el proyecto de mejora de este vial. La obra, cuyos primeros trabajos se iniciaron esta semana precisamente con la tala de cerca de 40 árboles en el kilómetro y medio que abarca el proyecto, incluye la incorporación de nuevas redes de saneamiento y abastecimiento de agua y la construcción de aceras para los cerca de setenta vecinos que residen en esa zona.

Los portavoces de PP, PSOE y BNG opinan que la tala de los plataneros de gran tamaño -algunos con 150 centímetros de diámetro y medio siglo de antigüedad- es una pérdida «reparable» si la obra se ejecuta como está prevista y se realiza la replantación de otros ejemplares de especies distintas.

Desde el BNG, Amador Díaz señalaba ayer que «pensamos que esta é unha obra moi importante, e aínda que non nos gusta nunca que se talen árbores, hai que recoñecer que están entre 15 e 25 centímetros da linea exterior do asfalto, e que eso é incompatible co ensanche porque é unha obra de moita envergadura e que os veciños levan moito tempo esperando tanto polos servizos como pola seguridade».

Eso sí, desde la formación nacionalista anuncian que «estaremos moi atentos ao desenvolvemento desta obra e esixiremos que que se volva a humanizar a zona prantando outros exemplares».

También el PSOE defiende la tala «para poder materializar unha obra máis que necesaria, imprescindible para a mellora da calidade de vida dos veciños», señaló Elvira Lama. La portavoz socialista entiende además que «nestes casos hai que sopesar o ben común por riba do interés particular, e teñen moito máis interés a seguridade dos veciños e a mellora dos servizos que estas árbores que ademáis según o proxecto van a ser sustituidas por outras de moito maior valor ecolóxico».

Culpables del retraso

Por cierto que Elvira Lama aprovechaba para recordar que los vecinos ya han esperado «demasiado, entre outras cousas porque o PP retrasou o proxecto interesadamente na posta a disposición dos terreos para que non o pudese rentabilizar o bipartito, que foi quen o licitou e o dotou de presuposto», señaló.

Curiosamente también el regidor aludía al retraso de la obra, aunque en este caso culpando al bipartito «porque o proxecto xa estaba no último goberno de Fraga e despoís déronlle moitas voltas para deixalo prácticamente como estaba, salvo polo feito de que efectivamente a licitaron». En cuanto a la tala, Vila opina que «hai que facela si se quere levar o proxecto adiante». El alcalde recordó «os problemas que daban e se trataron en pleno varias veces por as ramas que caían e por alerxias, e penso que os novos que se poñan evitarán tamén eso».