Fernández Paz: «Máncame a demolición da lingua galega»

María Jesús Fuente Decimavilla
maría jesús fuente VIGO / LA VOZ

VIGO CIUDAD

El escritor Agustín Fernández Paz, el rector Salustiano Mato y el investigador Julio Casado.
El escritor Agustín Fernández Paz, el rector Salustiano Mato y el investigador Julio Casado. m. moralejo < / span>

El escritor de Vilalba fue investido doctor honoris causa en Vigo

29 ene 2013 . Actualizado a las 07:00 h.

«Desde hai algúns anos asistimos desacougados ao minucioso proceso de demolición do edificio [da lingua galega]. Coa escusa da crise ou sen ela, os retrocesos legais sucédense con medida puntualidade». Agustín Fernández Paz se refería con estas palabras a la actual situación del idioma y advertía que «o obxectivo final semella ben claro: podar as pólas máis vigorosas do bonsai, coutar a presenza social da lingua ata confinala nun lugar subordinado».

El maltrato del idioma propio fue uno de los ejes del espléndido discurso pronunciado ayer por el escritor de Vilalba con motivo de su nombramiento como doctor honoris causa por la Universidade de Vigo.

Fernández Paz dedicó parte de sus Seis lembranzas e unha narración a la energía derrochada por su generación para «espallar e prestixiar socialmente a lingua» y precisó que una reflexión sobre el sistema educativo público llevaría a conclusiones tan inquietantes como las expuestas con anterioridad. «A min, non só como cidadán, non só como o docente que fun durante tantos anos, non só como escritor en galego, esta realidade máncame no máis íntimo. Que difícil é construír, canto traballo leva conseguir avances, e que doado e rápido resulta o labor de destruír!», exclamó.

Si para el autor de A maxia das palabras, la lectura es una conquista que precisa años para asentarse, aún lo fue más para su generación. «Si, eu pasei fame de libros», confesó, para diferenciar acto seguido la situación de otros tiempos de la actual, «onde a censura se exerce con medios ben máis refinados». Como Borges, afirmó: «Eu son os libros que lin».