Canda: «A miña ilusión é facer na zona un circuíto galego de velocidade»

p. v.

LALÍN

MARCOS MÍGUEZ

El lalinense es el nuevo presidente de la Federación Galega de Motociclismo

05 jun 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

El lalinense de Vilatuxe, José Canda, acaba de acceder a la presidencia de la Federación Galega de Motociclismo tras la moción de cesura que prosperó con 31 votos favor y uno en blanco, contra el anterior titular, Fernando Fernández. Ayer, Canda se mostraba con las pilas cargadas para afrontar el reto. Recuerda que ya le proponían que se presentase en el año 2013 pero entonces cuestiones familiares y proyectos que quería desarrollar le llevaron a no comprometerse porque «supoñíame necesitar horas e eu se digo que si teño que poder facelo e non me gusta ser presidente de palla».

Entonces preparaba el proyecto que ya es realidad de crear un club y con Móvete na moto pudo demostrar lo que buscada «que se poden facer cousas, e organizar probas en Galicia».

Surgió la moción porque «o presidente facía un pouco o que quería. Démoslle hasta catro avisos e logo presentamos a moción Eu son parte da comisión delegada e quedabamos en facer cousa e el tiraba logo por outro camiño e dixéronme ´Canda tes que estar aí que ti vales`. E creo que estou preparado». Entre otros se lo pidió un ex presidente, Abel Bernárdez, quien incluso le recordó que si hubiese accedido en el 2013 «non houbera habido estes problemas».

Proyecto nuevo e ilusionante

Ahora «

din o paso

», dice Canda y recuerda de su antecesor Fernando Fernández, que tenía valía en cosas como en el trial pero le reprocha que quería tener contento a todo el mundo y «

as veces hai que dicir que este proxecto non é viable ou si tes que descualificar a un piloto tes que facelo porque que estás nunha competición

.

Pero ya es pasado y Canda asegura que «empezo un proxecto novo con ilusión. Cousas novas en mente para facer teño, e pode ser un éxito».

Y Canda no esconde objetivos y uno de su máximo interés. «Son de Lalín, de Vilatuxe... a miña ilusión sería poder construír un circuíto nesta zona. Vou tratar de tirar por aí, temos afección, ... Lalín, Silleda, Agolada, Dozón, Rodeiro, O Irixo, creo que en Galicial falta un circuíto galego de velocidade. Se o houbera deixaría de haber cadáveres cada fin de semana nas carreteras contra guardaraís». Asegura José Canda que «por aí vai a loita, vai ser un dos meus obxectivos, empezar a loita e petar nas portas que haxa que petar ».

Años trabajando por el circuito

Quiere un circuito de velocidad, de motos coches... y en la zona: «

Si que o vexo enclavado na zona, moi enclavado nesta zona

». Asegura llevar años trabajando en el tema y contar con apoyos. Recuerda que ya no esta, David Raposeiras, «

era un gran apoio que faleceu pero tiña a idea de facer unha cidade do motor potente e xa empezara co circuíto de Forcarei

».

Su permanente actividad en torno a las motos por la zona y por Galicia le permite contactar con alcaldes y concejales de deportes y conocer la necesidad del circuito y respaldos posibles. De hecho, sin poner nombres porque «hai que ir firme e sentar as bases», pero señala que un alcalde «xa me dixo que quería retomar a conversación de hai uns tres anos» sobre el circuito.

p. v.

lalín / la voz

Mirará a Lalín «sin ser descarado» y buscará repescar con propuestas a personas con moto