El BNG reclama una defensa del gallego «similar á do 17 de maio» en los actos del Día da Patria

L. V.

GALICIA

09 jul 2009 . Actualizado a las 03:25 h.

Las «políticas antigalegas do PP» estarán este año en el punto de mira de la manifestación del BNG el Día da Patria, el 25 de julio. Los nacionalistas presentaron ayer los actos previstos para la efeméride, con la que buscan «unha resposta masiva en defensa da lingua galega, similar á do 17 de maio», el Día das Letras Galegas, jornada en la que discurrió una manifestación multitudinaria a favor del gallego. «Se aínda somos galegos é por obra e graza do idioma», recordará esta vez el BNG, con el Sempre en Galiza de Castelao como guía para la defensa de la lengua gallega.

Montse Prado, secretaria de Organización del BNG, explicó que el 25 de Xullo servirá este año a los nacionalistas para insistir «na vontade irrenunciable de exercer os nosos dereitos nacionais e defender a existencia dun pobo con dereitos».

La dirección del Bloque cree que la jornada viene precedida de «un contexto de graves agresións por parte do PP». Prado sostuvo que los populares «atacan os nosos dereitos como pobo, fundamentalmente no que se refire á nosa identidade, á nosa lingua e ao noso dereito ao traballo na nosa terra, nunha economía desenvolvida».

La dirigente nacionalista indicó que los mismos que «atacan a lingua son os que non están tomando medidas contra a crise», y puso de relieve que «os que conceden as medallas Castelao son os que fan a gravísima campaña contra o idioma galego». El BNG reclamará además «máis poder político» para tomar decisiones en materia lingüística, económica y de empleo, «como pobo diferenciado». Prado reivindicó un Estatuto de nación, «que o PP vetou», dijo.

Nacionalidad histórica

«Galicia non ten peso dabondo no Estado para facer valer os seus intereses e existe o risco de perder o rango de nacionalidade que recoñece a Constitución», advirtió Prado. El BNG cree que, sin un Estatuto renovado, Galicia está en inferioridad de condiciones para negociar la financiación.

Prado defendió, además, el derecho de la Mesa pola Normalización Lingüística a recibir ayudas públicas por la labor que realiza, y acusó al PP de mantener «relacións clientelares» con asociaciones que operan en Galicia.