La CIG pide a la Xunta que regule la atención asistencial por las tardes

A. de Antonio FERROL/LA VOZ.

FERROL

29 ago 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

El área de Saúde de la CIG pide a la Xunta de Galicia que regule la actividad asistencial por las tardes en los hospitales como alternativa a la supresión de las peonadas. Asegura el sindicato que la política de erradicar esta práctica «sen ter ningunha alternativa nin para os profesionais nin para a poboación, dista moito de mellorar o actual sistema sanitario, xa que o único que se vai acadar é o engrosamento das listas de espera e o aumento da actividade concertada cos centros privados».

Es por ello por lo que considera que las peonadas son fruto de la mala gestión de los centros y pide que se distribuyan bien los recursos. Y es que, denuncia la CIG, la actividad extraordinaria por las tardes supone «unha sobrecarga para as plantas que reciben aos doentes das peonadas».

Se refiere al personal de admisión, reanimación, hospitalización, servicio de limpieza y esterilización, entre otros. Ahora, además, durante los meses de verano, «son máis evidentes posto que o hospital está a mínimos».

Por ello proponen como una opción que las operaciones continúen por la tarde, pero «distribuíndo ben os horarios e os recursos. Entendemos que é necesario aliviar as listas de espera».

En concreto, apuesta por «regular a actividade asistencial dos hospitais polas tardes, ampliando as plantillas á demanda real e potenciando os complementos voluntarios de prolongación de xornada acordados entre o Sergas e os sindicatos en 2008».

Aún así, Nieves Pazos, del sindicato CIG-Saúde, echa la vista atrás y recuerda que fue hace ahora un año «cando a conselleira Pilar Farjas anuncia a supresión das peonadas a partir dun informe do Consello de Contas emitido a finais de xullo do 2009, que chamaba a atención sobre o volume de horas extra nos hospitais galegos».

En aquel momento, el sindicato solicitó por escrito la convocatoria de la Mesa Sectorial de Sanidade para «abordar con rigor e seriedade o programa de traballo de tarde nos centros sanitarios do Servizo Galego de Saúde, retomando o documento do 2008 aprobado en Mesa Sectorial de Sanidade de Redefinición do Complemento Específico. Dito documento recolle fomentar a dedicación exclusiva ao servizo público mediante o diálogo cos profesionais. Diálogo, ate o de agora, inexistente». Se refiere a que, a lo largo del 2008, en el contexto del conflicto «pola extensión do complemento específico -que todos os médicos cobrasen exclusividade, traballasen ou non na privada-, a Consellería de Sanidade elaborou unha proposta de redefinición deste plus retributivo que levaba aparellada unha regulación da actividade extraordinaria».

Dedicación exclusiva

Explica que dicho documento, «aprobado pólo comité executivo do Sergas e recollido no Acordo Marco 2008-2012 (suspendido polo PP en canto chegou ao poder), prevé modificar o complemento que retribúe a dedicación exclusiva ao servizo público dos profesionais, mantendo a diferenza salarial que incentiva a exclusividade, pero diseñando dúas modalidades de traballo extraordinario e voluntario con retribucións oficiais a cambio de máis tempo de traballo ou de aceptar o turno de tarde como xornada ordinaria», explica la integrante del sindicato nacionalista.

Por su parte, fuentes del Área Sanitaria de la zona aclaran que la dirección ya apuntó hace unos meses que con el objetivo de atender la demanda asistencial, las peonadas seguirían haciéndose en el área de Ferrol y en el resto de Galicia «aunque de una forma programada y controlada».