Verdegaia denuncia el «ecoloxismo cínico» de Industria por un concurso eólico «sen garantías ambientais»

R.S.

ECONOMÍA

06 ene 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Las organizaciones ecologistas gallegas mantienen viva su cruzada contra el concurso eólico recientemente resuelto por la Consellería de Innovación e Industria. Organizaciones como Verdegaia o Adega reiteraron ayer su oposición a dicho proceso, oposición que también ha manifestado otra organización, la Sociedade Galega de Historia Natural, y la coordinadora de las entidades proteccionistas, la Federación Ecologista Galega (FEG).

La organización Verdegaia considera que el concurso se ha adjudicado «sen garantías ambientais, lonxe de cumprir coas recomendacións do ''ecoloxismo mundial'', como declarou Anxo Quintana», lamenta la entidad en un comunicado. Al contrario, creen que el concurso «é un exemplo senlleiro do ecoloxismo cínico que practican os seus responsables». A juicio de la dirección de esta entidad, nacida hace casi tres años como escisión de la entidad Adega, «a resolución do concurso confirmou novamente que o conselleiro de Innovación é un dos maiores inimigos da sustentabilidade en Galicia». Lamentan, igualmente, que este departamento autonómico «non só non quixo esperar á elaboración dun novo plano sectorial eólico que fose obxecto dunha avaliación ambiental estratéxica, senón que tamén ignorou a proposta de ampliación da Rede Natura 2000».

Verdegaia duda además de que otra consellería, la de Medio Ambiente, «declare ambientalmente inviables algúns dos parques eólicos agora admitidos a trámite».

«Danos irreversibles»

Hace apenas tres días, la FEG, en la que están presentes casi una veintena de firmas de defensa del medio, calificó directamente al conselleiro, el nacionalista Fernando Blanco, como «o responsable da maior e mellor planificada agresión ambiental ao conxunto do país» por la adjudicación de 2.290 megavatios. Tal concesión «provocará danos irreversibles sobre o medio natural galego». Es por ello que la Federación Ecoloxista Galega ha pedido la dimisión del titular de Industria. La asociación gallega considera «inadmisible que cando o BNG estaba na oposición criticara o plano eólico do PP e agora que está no goberno en vez de elaborar un plan sectorial novo, retoma o antigo». Para los ecologistas, las declaraciones de Blanco y Quintana sobre la protección del medio ambiente «son cantos de serea».

Otra organización ambiental más, Adega, próxima al nacionalismo, tampoco está conforme con el concurso auspiciado por el Bloque. De hecho, el proceso de concesión de nuevos molinos está entre su balance ambiental negativo del 2008, que hacen de cierre de legislatura del bipartito: «As cuestión ambientais, como no caso dos muíños, seguen supeditadas a intereses políticos ou mesmo empresariais». La veterana organización verde, como otras entidades, pidieron que el concurso quedara en suspenso y que antes se aprobara un nuevo plan sectorial eólico.