Rechazada la petición de 55 vecinos de Trabada para entrar en la comunidad de montes de la localidad

La Voz

A MARIÑA

19 abr 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

La asamblea general de la Comunidade de Montes Veciñais en Man Común de la parroquia de Trabada decidió ayer rechazar la entrada en el colectivo de 55 vecinos que pedían ser comuneros.

Estos vecinos, que se constituyeron semanas atrás como asociación de afectados, solicitaban que se atendiese su reivindicación «por coherencia coa lei e para evitar a vía xurídica, porque pensamos que xa é tempo de que nos dean unha contestación», explicó Marcelino García, presidente de la asociación.

Los 59 comuneros trabadenses que asistieron a la asamblea, debatieron y votaron caso por caso la situación de los 55 solicitantes. «Houbo unha votación secreta de xeito individual, que é como corresponde, e saíron rexeitados todos cunha media de máis de 40 votos en contra cada un», explicó Daniel Villapol, presidente de la comunidad de montes.

El dirigente argumentó la decisión de los comuneros en función de que «o monte pertence a unha zona que non lles afecta a eles e sobre a que, realmente, non teñen ningunha relación», indicó Daniel Villapol.

El presidente de la comunidad explicó que prefieren no entrar en polémicas: «Eles din o que lles parece e á súa maneira, pero eu prefiro que haxa paz e non entrar ao trapo. Aquí falamos as cousas e as resolvemos de acordo á lei, e non fai falla crear ningún problema nin insultar».

Los afectados habían basado su derecho a entrar en la comunidad teniendo en cuenta el artículo de la ley «que di que para conseguir a calidade de comuneiro débese levar, como mínimo, un ano habitando na parroquia con casa aberta e, en ningún caso, ten por que ser a vivenda propia, polo que terán o mesmo dereito que calquera veciño en calidade de aluguer, é dicir, vivindo por renda», dijo Marcelino García.