Adega denuncia ante el Seprona la destrucción de más restos en la Atalaia

La Voz

A MARIÑA

15 dic 2007 . Actualizado a las 02:00 h.

La Asociación para a Defensa Ecolóxica de Galiza, Adega, denunció ayer en las oficinas del Seprona, en el cuartel de la Guardia Civil de Xove, «a destrucción o pasado mes de septembro de máis de 370 metros cadrados» en el castro de la Atalaia, en san Cibrao.

Junto a la denuncia, el colectivo ecologista entregó numerosos restos cerámicos que fueron localizados en una escombrera en Morás. Según Adega, la superficie a la que hacen referencia «salvárase da destrucción trala paralización cautelar ordenada por Cultura, da construcción de 42 vivendas que una promotora «está a realizar sobre o xacemento castrexo».

Los argumentos con los que Adega presentó la denuncia ante el Seprona son varios. En primer lugar señalan que «a licenza municipal necesita de autorización previa de Cultura, non pode o alcalde argumentar que non estaba inventariado o castro porque tratándose dun xacemento arqueolóxico, a lei de patrimonio non esixe tan inventario». Añaden que una vez iniciadas las obras, en el momento en el que aparecen estos arqueológicos «hai obriga de comunicar os achádegos á Consellería de Cultura e só poderían continuar as obras baixo autorización e control arqueolóxico».

Entre los argumentos del colectivo ecologista también figura que una vez recibida la comunicación en el Concello «sexa polo medio que sexa, ténse que ordenar a paralización das obras, e aquí non se paralizan ata cinco días despois para dar tempo ao baleirado total da parcela». Adega también acusa al promotor de «ter aproveitado a excavación arqueolóxica para baleirar o que aínda lle quedaba de parcela, o cal ten que ser motivo de delito, xa que está facendo desaparecer un patrimonio que a lei recoñece de dominio público, sen que agora poda alegar que descoñecía a existencia do xacemento».

Paralización cautelar

Adega sigue insistiendo en que se mantenga la paralización cautelar de las obras, argumentando que «a actuación do alcalde e do promotor está sendo investigada polo xulgado», medida que tendría que estar vigente según el colectivo, «polo menos ata que o xulgado resolva, porque de haber delito na concesión da licenza, esta sería nula de pleno dereito, e tamén por se o xulgado necesitara practicar algunha proba a maiores sobre a parcela».

El colectivo ecologista también señala que e xacemento se extiende por «toda á área da Atalaia», y consideran que una valoración adecuada debería incluir una excavación en área de todas las parcelas. «e poder logo, con criterios máis seguros, decidir sobre o futuro dos achádegos todos». Argumentan también la opinión de arqueólogos consultados que señalan que «estamos ante un xacemento que pode ser particularmente importante, cun povoamento que chega desde o prerromano ata a Idade media, con achádegos importantes que demostran unha importante actividade comercial».