Jorge Mira, físico: «No verán, en Galicia o sol dá máis forte que no centro de Kenia»

YES

MABEL RODRÍGUEZ

Analizamos el cambio de hora. El domingo a las dos serán las tres. Varios expertos valoran cómo nos influye. «Durante os catro meses de inverno nós temos menos luz que na Antártida», dice el físico Jorge Mira

27 mar 2021 . Actualizado a las 18:52 h.

La madrugada de este domingo, cuando el reloj marque las dos tenemos que poner las tres. Así ha sido desde que muchos tenemos uso de razón. Y aunque ahora ya los relojes digitales y los smartphones hacen el cambio automático, la medida no está nunca exenta de controversia. Los hay que se oponen a ella, pidiendo que se mantenga el horario de invierno, mientras que otros apoyan que prevalezca el del verano. Pero también hay quienes defienden a capa y espada este cambio estacional de hora por muchos motivos. Uno de ellos es Jorge Mira, doctor en Física de la Universidade de Santiago, que en el 2018 fue nombrado por el Gobierno miembro de la comisión de expertos para la reforma de la hora oficial española. 

Él se muestra totalmente a favor de mantener este cambio, sin titubeos: «Os efectos, se os hai, son pequenos, comparados co beneficio que temos despois. É como se me dis que non te queres vacinar porque o pinchazo vai molestar e non te decatas de que ao vacinarte pasas o mal trago dun pinchazo, pero despois quedas protexido durante moitísimos meses». Pero, sin lugar a dudas, una de las explicaciones más gráficas de por qué hai que mantener este cambio horario la da teniendo en cuenta la singularidad de Galicia: «O sol durante dous meses do verán aquí dá máis forte que no centro de Kenia, que está no medio do ecuador. E durante os catro meses de inverno en Galicia cae menos sol que nos bordos da Antártida. Isto hai que dicilo así porque a xente non se decata, pero é así. O cambio que temos de luz é tan brutal coma iso, pasar da Antártida a Kenia cada seis meses. A situación do sol cambia moitísimo, entón necesitas facer esa adaptación pequena para intentar colocarte mellor respecto ao sol que tes».

De no realizarse te encontrarías con que «no verán en Galicia estaría amencendo antes das seis da mañá» y que «se mides a altura máxima do sol de decembro e xaneiro, esta altura é menor que a que tería o sol ás oito e media da mañá en xuño ou xullo». Además, «a xente maioritariamente quere quedar co horario de verán, que vai na liña oposta do que queren os abolicionistas do cambio horario, que pretenden quedar co de inverno».