Denuncian el olvido de las víctimas del edificio de Alfonso X al cumplirse un año del incendio
VIGO CIUDAD
Os Ninguéns recuerda la tragedia que se saldó con la muerte de Rosana y sus tres hijos: «Os supervivintes non teñen mellorado a súa situación, algúns viven hacinadas en pisos»
13 oct 2024 . Actualizado a las 05:00 h.Os Ninguéns celebró ayer una concentración para recordar a las víctimas del incendio de Alfonso X el Sabio, donde falleció una mujer con sus tres hijos hace un año. Desde el colectivo recordaron que la tragedía «podería terse evitado, se todas as veciñas empobrecidas de Vigo tiveran acceso a un fogar asequible e confortable» y denunciaron que «as notas institucionais destes días non mencionan para nada o recordo desta traxedia, nin se menciona tampoco a Emilio, que estivo en coma, a piques de finar, ou a súa filla, que quedou con secuelas visibles polas queimaduras».
Durante la concentración, recordaron que los supervivientes de la tragedia «non teñen mellorado a súa situación, algunhas viven hacinadas en pisos con seis ou sete persoas porque non teñen unha oferta mellor, polo tanto, un ano despois, a promesa de que todas elas serían reubicadas foi incumprida».
El foro sociocomunitario Os Ninguéns incide en que en Vigo «a pobreza ten rostro de muller», en alusión a Rosana, la joven que perdió la vida junto a sus tres hijos. Sostienen que «esta dura realidade ten que ser unha crítica para as institucións públicas, que non teñen resposta para os despexos de núcleos monomarentais que moitas veces rematan en disgregación familiar, e para as que tiña que haber unha solución urxente e directa, en forma de alternativa habitacional inmediata».
La solución, para el colectivo solidario, pasa por que las administraciones compren viviendas habitables, reclamando los activos de la Sareb en la ciudad, y las vacías del profesorado y funcionarios de instituciones penitenciarias. «Deberían ser entregadas a persoas en situación de vulnerabilidade social, desempregadas, perceptoras de risga, ingreso mínimo vital ou ingresos cero; tamén persoas en situación de prostitución provocada pola pobreza severa, e partir de aí adxudicalas mediante triaxe según necesidade», manifestaron en el acto, en el que mencionaron también los problemas de salud mental que generan estas problemáticas tan extremas.
El colectivo también quiso recordar que en Vigo se están viviendo situaciones parecidas a las que sufrieron las víctimas del incendio de Alfonso X, «de persoas que moran en infrapensións, chabolas, vivendas insalubres gravemente golpeadas polas choivas destes días». Así, denuncian que la situación de los vecinos de aquel edificio que ardió hace un año no es un caso aislado. Son unas víctimas más «dunha cidade que segue cos seus plans faraónicos enchida de luz e cor» y que tratar de sobrevivir «con secuelas, pesadelos, ansiedade e estrés postraumático».