Pedro Feijoo cuenta la historia de Vigo en un cómic de 50 páginas

Jorge Lamas Dono
jorge lamas VIGO / LA VOZ

VIGO CIUDAD

El libro recorre desde los época de los castros hasta la Movida

05 ene 2023 . Actualizado a las 01:02 h.

El escritor Pedro Feijoo acaba de publicar Pequena historia de Vigo, un libro que sintetiza la historia de Vigo en formato de cómic. El escritor vigués contó para realizar este recorrido histórico con el ilustrador Xosé Tomás. «A idea foi de Miguel Tobal, de Edicións Embora. Contactaron comigo hai ano e medio porque fixeran un proxecto similar na cidade da Coruña e querían repetilo en Vigo, e incluso continualo por outras cidades galegas, e como é unha serie o ilustrador tiña que ser o mesmo que no primeiro libro, Xosé Tomás», explica Pedro Feijoo.

Aunque en un principio este libro está dirigido a un público infantil, en realidad, es un formato que puede ser útil para mucha gente adulta que desconoce los hitos fundamentales del pasado de la ciudad. «Eu metín moitas mensaxes que pódense ler de dúas formas dependendo de se quen o recibe é un neno ou un adulto», señala el autor, que reconoce haber disfrutado durante la elaboración del mismo y haber contactar con varios investigadores de la historia viguesa para trazar un recorrido lo más completo posible, siempre teniendo en cuenta que se trata de un libro de tan solo cincuenta páginas.

El trayecto histórico realizado por Pedro Feijoo comienza en el Vigo castreño y concluye en el contexto de la Movida, aunque también hay un añadido para recordar la historia del olivo, símbolo de la ciudad, y recoger un pequeño diccionario de términos locales. En medio, retoma momentos tan importantes para la ciudad como la romanización, el asalto de Drake, la batalla de Rande, la Reconquista o la conexión viguesa con la poeta nacional obra de Rosalía de Castro.

Punto de humor

Tantos siglos de historia y el formato de cómic obligarón a Pedro Feijoo a realizar un enorme trabajo de síntesis. «Dábame unha gran vertixe resumir a historia para un formato de cómic en 50 páxinas, pero fomos sintetizando bastante ben, aínda que sempre quedan cousas que che gustarían que entrasen, como é o caso da importancia de San Simón no desenvolvemento de Vigo», explica el escritor.

La relación entre el autor de los textos y el ilustrador fue cómplice desde el principio del proyecto, tal como recuerda Pedro Feijoo. «Cando comezamos a falar entendímonos perfectamente; el tiña a idea e o ton xeral que tiña que levar todo o traballo, pero estaba moi aberto a que lle dera suxerencias e dialogar», afirma el autor. En esa relación no faltó el humor, como cuando imaginaron a Martín Códax culminando sus famosas cantigas.

Pedro Feijoo considera que se está produciendo un cambio respecto a la divulgación histórica y que ya son pocas las personas que mantienen aquel viejo tópico que apuntaba a que Vigo carecía de historia. «Gústame poñe como exemplo os paseos que fixemos cando se publicou Camiñar o Vigo vello. Convocábamos un agardando a ver como reacciona a xente e despois tiñamos que facer dez máis porque había moita xente interesada xa non só en coñecer, senón tamén en compartir ás súas propias vivencias. No libro hai tamén esa intención porque eu buscaba lanzar mensaxes que as poidan entender un rapaz e tamén un adulto que, por exemplo, viviu a época da Movida, e que colla iso como pretexto para comentarllo ao rapaz con que o estea lendo», explica el autor vigués, que actualmente está acabando su próxima novela, algo que esperan con ansias sus numeroso seguidores. Su último libro, Lume azul, publicado en el 2019 fue un gran éxito de ventas, tanto en gallego como en castellano.