Marea de Vigo reclama una red municipal de bibliotecas

VIGO CIUDAD

M.MORALEJO

La concejala Oriana Méndez lamenta que la ciudad solo cuenta con una instalación municipal

12 ago 2021 . Actualizado a las 01:33 h.

Marea de Vigo reclama al gobierno local la creación de una red municipal de bibliotecas. La concejala Oriana Méndez afirma que Vigo, como ciudad más poblada de Galicia «volve a ser sinalada por ter a peor situación bibliotecaria, con tanto con tan só unha biblioteca municipal». La asociación de profesionales de archivos, bibliotecas. museos y centros de documentación de Galicia acaba de hacer públicas sus valoraciones sobre las últimas estadísticas de bibliotecas correspondientes al año 2019, publicadas por el Ministerio de Cultura. 

Oriana Méndez afirma que la ciudad vuelve a ser señalada por el abandono en esta cuestión. Según el informe, la provincia de Pontevedra cae muchos puntos debido principalmente a la precaria situación bibliotecara del Concello de Vigo, donde «a cidade máis poboada do país é a que goza dunha peor situación bibliotecaria». «Levamos anos, lexislaturas incluso, denunciando ue Vigo, a cidade máis relevante de Galicia, non só en poboación senón tamén en influencia, está nunha situación bibliotecaria máis ca precaria: alarmante Seguimos a ter una soa biblioteca municipal», incide.

Según la concejala, la realidad que ahora traslada la asociación «é alarmante e tamén insostible, se o que se quere construir é un modelo de cidade que integre os principios esenciais das bibliotecas: solidariedade, interculturalidade, divulgación e particpación activa da cidadanía». «Lamentablemente o que vemos é que o Goberno local, lonxe de promover eses principios, prefire o sálvese quen poida. Deixa á veciñanza sen unha rede municpal de bibliotecas e, polo tanto, deixa aos veciños e veciñas de Vigo á mercede das capacidades económicas individuais».

Desde Marea de Vigo apuestan por construir otro modelo. Urge una red municipal de Bibliotecas a la altura del motor cultural, literario y editorial que es Vigo, explica Oriana Méndez. En esta línea, Marea de Vigo sigue defendiendo la cración de bibliotecas «de verdade, non salas de lectura». «De nada serve ver ao alcalde inaugurando mesas e cadeiras, como tivemos que ver no caso de Navia», añade.

Igualmente, la concejala de Marea de Vigo recuerda que es preciso poner fin a la realización de la Biblioteca Pública del Estado y mantener la Biblioteca Juan Compañél, con sus propiosfondos y con su propio personal.