Padín: «Nunca desobedecín a sentenza da pirotecnia; non estiven ben asesorado»

Monica Torres
mónica torres BAIONA / LA VOZTUI / LA VOZ

TUI

Mónica Torres

El alcalde de Tui se defiende ante la investigación de la Fiscalía

06 nov 2018 . Actualizado a las 18:01 h.

 El alcalde de Tui, Carlos Vázquez Padín, mantiene que «nunca desobedecín nin houbo vontade de desobedecer unha resolución xudicial». El regidor tudense manifestó así ayer su parecer tras publicar La Voz que la Fiscalía investiga si cometió un delito de desobediencia. El Ministerio Público actúa por requerimiento del Juzgado Contencioso número 1 de Pontevedra, el mismo que en el 2014 sentenció la pirotecnia de la que es propietario Francisco Gonzalez Lameiro, en prisión preventiva por la explosión de un zulo ilegal de pirotecnia el 23 de mayo en la parroquia de Paramos.

La jueza insta a Fiscalía a que informe sobre «la posible responsabilidad penal que le pudiera corresponder habida cuenta de los sucesivos requerimientos que fueron desentendidos por el mismo, pese a haber sido apercibido personalmente, así como la negativa persistente en torno al desarrollo de actividad de la pirotecnia». Este procedimiento se refiere a la sentencia de reposición de la legalidad urbanística que anuló las licencias de actividad y obra de la pirotecnia.

«Non estivo nunca no meu ánimo desobedecer», aseguró ayer el alcalde, quien alegó que «non estiven ben asesorado» porque nadie le advirtió de que había riesgo de responsabilidad penal. «Ata a providencia do 3 de setembro na que se impuña unha multa de 1.500 euros e se aludía a unha providencia anterior do 16 de xuño de 2017, que non figuraba no expediente e que xa advertía da posibilidade de responsabilidade penal cando aínda non era alcalde, ninguén me advertiu», manifestó Padín.

Asegura que cumple la sentencia «ao ordenar o precinto das instalacións en setembro, e presentar hai uns días no xulgado o cronograma a seguir, tanto para o desaloxo como para o derrubo parcial destas instalacións». Insistió en que la Subdelegación del Gobierno ha de «colaborar» en el desalojo del material almacenado en los zulos «porque la competencia sobre explosivos es únicamente del Estado» y que trabajan en el proyecto de derribo de julio del 2017 «para adaptalo de cara a cumplir a sentenza, porque non estaba claro».

El exalcalde del PSOE, por su parte, aseguró que durante su mandato sí se tramitó la sentencia. «Dando estrito cumprimento aos requirimentos xudiciais que ían chegando, culminando coa clausura da actividade en xullo de 2017 e a redacción do proxecto de demolición con carácter subsidiario polo concello», manifestó Enrique Cabaleiro González. Sostiene que las posibles responsabilidades del actual alcalde «non derivan de non ter materializado a demolición das instalacións, senón que dende que ocupou o seu cargo o 17 de outubro non levou a cabo ningunha actuación administrativa nese expediente, tal como reza o escrito que o xulgado remitiu á fiscalía». Consideran que el cronograma que mandó al juzgado «é unha manobra dilatoria, retrotraendo actuacións sen ningún tipo de xustificación» y recuerdan que no convocó a la junta local de seguridad».