Ponteareas no renuncia a atender a personas dependientes en su residencia pese a las multas

Monica Torres
m.torres PONTEAREAS / LA VOZ

PONTEAREAS

CEDIDA

«Van seguir na residencia aínda que a sanción se manteña. Non imos deixar a ninguén na rúa», avanza la concejala Verónica Carrera

26 ago 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El Concello de Ponteareas ha dado a conocer la imposición de una multa de la Xunta a la residencia de mayores por acoger a cinco usuarios dependientes cuando las plazas son para personas autónomas. Política Social confirma las sanciones pero, las posturas parecen irreconciliables. La concejala de Benestar Social, Verónica Carrera, denuncia que la Xunta «no considera que estas persoas non teñen outra alternativa asistencial» y asegura que «levan tempo agardando por unha praza nun centro especializado dependente da Consellería de Política Social que non termina de chegar». «Para protexer a súa saúde, no Concello decidiuse mantelas dentro do servizo, malia non ser a nosa competencia», sostiene la edila. Sigue defendiendo esta medida.

«As persoas dependentes van seguir na residencia aínda que a sanción se manteña. Non imos deixar a ninguén na rúa», avanza la concejala.

El gobierno local, que confirma la imposición de cuatro multas por distintos conceptos, considera que la que se deriva de atender a personas dependientes «é a máis grave». Solicitan el archivo del expediente sancionador y argumenta que la administración local «destina en torno a dous millóns de euros á xestión de recursos impropios, que son deber do Goberno galego».

«A resolución de asignación de praza non depende do Concello, senón da Xunta. Curiosamente o Goberno galego é a causa de que se produza a situación que, á vez, denuncia como motivo de infracción», sostiene Carrera. El gobierno local explica que la Xunta les reclama 10.003 euros por las cuatro faltas y que ya han presentado alegaciones. La relativa a atender a personas dependientes asciende a 3.001 euros.

 Política Social por su parte, defiende que «todas as residencias deben cumplir con requisitos que marca a Lei para garantir o benestar dos usuarios» y que «non se poden facer excepcións por ser centros de titularidade pública ou privada». Las mismas fuentes destacan que «os cuidados que precisa unha persoa autónoma non son os mesmos que unha dependente» y que, en cualquier caso «hai que cumplir unha Lei para o coidado das persoas». Aseguran que «en ningún caso hai afán recaudatorio». «As inspecións fanse para que os centros poidan subsanar as fallas que detecten os técnicos da Xunta e para iso se dan sempre uns prazos. No caso de Ponteareas, arrastran as deficiencias dende hai anos e por iso se chega á imposición da multa», indica el departamento de Política Social.

El gobierno local afirma, por otra parte, que la alcaldesa, Cristina Fernández Dávila, ha solicitado en más de una ocasión una reunión con la consellería «para solucionar esta y otras problemáticas, porque, en Ponteareas, sempre teremos a man tendida coa Xunta para mellorar o benestar da veciñanza».

Las otras sanciones se basan en «un mobiliario antiguo e en desatender as necesidades básicas de atención ou avaliación e o seguimento dos usuarios de acordo co seu plan individual de atención». La cuarta es, según el Concello, relativa al plan de emergencia del centro.