Hallan 4 cuerpos en la fosa de Salvaterra en la que buscan «paseados» de Moaña

Monica Torres
Mónica Torres SALVATERRA / LA VOZ

MOAÑA

cedida

Los restos serán analizados en laboratorio para verificar la identidad

30 nov 2024 . Actualizado a las 17:06 h.

Tras dieciocho días de intenso trabajo, el grupo de investigación Histagra de la Universidad de Santiago ha localizado los cuerpos de cuatro individuos en la fosa común de la parroquia de San Miguel de Cabreira, en Salvaterra de Miño. La historiadora del Plan de Memoria Democrática, Conchi López, pide cautela sobre la posible identificación de las víctimas. «Aínda que hai varios indicios, polo de agora non se poden extraer conclusións definitivas dos achados, falta comprobalo», indicó ayer a La Voz ante la hipótesis de que sean vecinos de Moaña paseados en la Guerra Civil.

Los colectivos da Memoria do Morrazo sustentan la hipótesis de que en esa fosa están los cinco desaparecidos en 1936. «Non se puido aínda verificar este punto», advierte la historiadora. Ahora empieza el trabajo en el laboratorio y no solo para cotejar el ADN con el de los posibles familiares. «Hai que constatar que son vítimas da violencia golpista e, despois, comprobar se foron estas as persoas que inscribiron no rexistro civil de defuncións de Salvaterra como descoñecidas».

La experta explica que los trabajos en la fosa «foron complicados debido a que é un espazo que presenta unha estratigrafía complexa e un terreo que foi parcialmente alterado». Se toparon con varios niveles de relleno «ata chegar a localizar o enterramento de dous individuos, que foron exhumados para poder analizar os seus restos e comprobar se son vítimas da violencia golpista de 1936». En esta segunda y último fase, «unha vez chegado ao substrato natural, optouse por realizar unha ampliación, na que apareceron indicios de dous enterramentos máis, nos que se está traballando actualmente».

Según el informe histórico previo de Histagra, con la colaboración da Comisión pola recuperación da Memoria Histórica do Baixo Miño, Condado e Louriña e investigadores locales, se busca «o enterramento de cinco persoas que foron inscritas no rexistro civil de defuncións como descoñecidas o 19 de outubro de 1936, tras ser paseadas no lugar de Curros, a un escaso quilómetro do cemiterio onde foron inhumados», indica Conchi López. Actualmente, dos hijas y sobrinas de estos cinco moañeses desaparecidos (dos parejas de hermanos y un quinto hombre que tendría relación de parentesco político con uno de ellos)

reclaman la recuperación, identificación y entrega de los restos.

Los restos óseos serán trasladados al Centro de Antropología Forense de Verín y el forense Fernando Serrulla se encargará de su análisis.