La alcaldesa de Moaña relaciona cuatro muertes en diez días con la falta de ambulancias

Monica Torres
mónica torres MOAÑA / LA VOZ

MOAÑA

CEDIDA

Leticia Santos denuncia que «non recibiron toda a atención que precisaban a tempo»

19 ene 2022 . Actualizado a las 00:49 h.

«Levamos catro mortes en dez días sen que recibisen toda a atención sanitaria de emerxencia a tempo», denuncia la alcaldesa de Moaña, Leticia Santos. Hace frente común con su homóloga de Cangas, Victoria Portas, para pedir una tercera ambulancia que de servicio a los dos municipios. «Tendo só dúas, cada vez que hai un traslado ao hospital, quedamos como mínimo dúas horas sen servizo en Moaña e máis se han de ir desde Cangas», señala Leticia Santos.

Sostienen que faltan medios materiales y humanos, lo que obliga a taxis o policías a hacer de chóferes de los médicos, perdiendo tiempos «vitales». «Sentímonos completamente desamparados no tema das urxencias. Teñen o PAC de Moaña fechado e, cando hai unha actuación combinada hai que ir ata Cangas a recoller os equipos», explica la regidora. Llevan seis domingos consecutivos concentrándose para reclamar que se reabran las urgencias en Moaña, que se refuerce la atención primaria y una tercera ambulancia. «Hai 2.500 veciños que levamos semanas sen médicos asignados. Así están pacientes con doenzas crónicas e hai retrasos en diagnósticos», sostiene la alcaldesa.

«A situación é insostible», señala tras la muerte de un vecino este domingo, «o cuarto no que vai de ano que non recibiu a tempo a atención que precisaba». «Nunca imos poder saber se remontaría de ter chegado os medios antes, pero tampouco tivo a oportunidade», denuncia. La alerta de una parada cardiorespiratoria se produjo en una casa de la zona de Borna. «Aínda que nun primeiro momento recibiu a atención dos servicios do 061 de Moaña, o médico de Cangas tivo que trasladarse en taxi e tardou media hora», relata. El 061, apunta, «desprazou ao persoal médico do PAC de Cangas, pero tivo que ir un taxista dende Moaña ata alá a buscalo, coa demora de 30 minutos. Este novo falecemento, sumado á os tres da semana pasada, poñen de manifesto a necesidade urxente de recuperar o PAC de Moaña na Casa do Mar e o reforzo das ambulancias».

El día 3 falleció otro vecino en O Latón. «Como non estaba a de Moaña, o 061 mandou vir unha ambulancia desde Cangas e cando chegou o veciño non lles abriu porque xa estaba inconsciente. A policía abriu a porta e tivo que facer a reanimación, porque á ambulancia obrigáronlle a volver a base antes de regresar ó domicilio», señala la regidora. Santos y Portas urgen una reunión con el conselleiro de Sanidade.

El Sergas sostiene que la actuación de la ambulancia que se movilizó este domingo «y que llevaba técnicos en reanimación cardiopulmonar fue impecable, también en tiempo, porque tardó 14 minutos desde la llamada».