Nila Portas de La Molinera, Kalekoi y Galo Celta, Premios de Gastronomía

El jurado lo integran el alcalde y miembros de Amigos da Cociña Galega, del Grupo Nove, de Xantares, del club Rías Altas y representantes de Eurotoques


Lalín / la Voz

El Concello de Lalín falló ayer los Premios da Gastronomía que llegan este año a su edición número 25. Tras de las distinciones se quedan esta vez en la comarca dezana. Uno será para Nila Inés Portas Vázquez del restaurante La Molinera de Lalín, que obtuvo el galardón a toda una vida dedicada a la gastronomía gallega por la provincia de Pontevedra.

Los otros son: uno para la empresa lalinense Kalekói «polo seu papel sobresaínte na potenciación da cociña ou dos productos galegos dentro de Galicia» y el otro para David Sueiro Quinteiro de la empresa de Vila de Cruces Galo Celta S. L que recibirá el premio al pequeño productor gallego.

Los otros galardones son parea José Antonio Rivera Casal del restaurante hotel Chef Rivera de la localidad coruñesa de Padrón en la categoría a toda una vida por la provincia de A Coruña. En la de Ourense, el jurado distinguió este año al Miguel Alberto Prada Vázquez del restaurante O Portón de la ciudad de las Burgas. A ellos se suma, por la provincia de Lugo, el premio a Aurelia Blanco Vázquez del Mesón Crecente de Crecente. El Consello Regulador de Pemento de Herbón fue reconocido por la potenciación de productos gallegos fuera de Galicia y la empresa Terriña de Juan Luis Méndez Rojo, como empresa que más contribuyó a la promoción de los productos gallegos. El jurado se reunió ayer en Lalín.

Nila Inés Portas, Premio Toda unha vida: «Levamos facendo o Cocido de igual maneira e coa mesma calidade dende o ano 1986»

Sendo filla e sobriña de sastre o futuro profesional de Nila Inés Portas Vázquez (Carragoso, Lalín) estaba prácticamente enfilado, pero finalmente gañou a restauración.

 -Mamei a sastrería ata que casei con Alfonso (López Abollo), que tiña unha pizzería en Bos Aires, e cando voltamos abrimos La Molinera. O nome puxémosllo para honrar á antiga molinera que había alí.

-Acaban de concederlle o Premio da Gastronomía de Galicia, na modalidade «Toda unha vida», ¿como se sente?

-Emocionada. Contentísima. Pensei que era unha tomadura de pelo. É un recoñecemento á miña persoa que agradezo, pero creo que hai compañeiros que o merecen máis, que xa non están... e os premios mellor en vida.

-O cocido, sempre no menú?

-Sempre. Cando abrimos no 85 xa pasara a feira pero dende o ano seguinte xa comezamos. Levamos pois facendo o cocido de igual maneira, e coa mesma calidade, dende o ano 1986. Buscamos sempre bos produtos, carnes de porco afumadas e desaladas no seu punto, grelos e verdura da zona...

-Clientela de toda a vida, como o seu propio premio.

-Así é. Clientes que se foron pero seguen vindo fillos e netos. Coñezo a familias enteiras de toda Galicia e de clases sociais diferentes.

-Sempre estivo na cociña?

-Onde facía falta. Con catro rapaces que atender e o restaurante... Gústanme as dúas cousas e o contacto co público é fantástico.

Álex Moure y Susana Aguiar (Kalekói): «Estamos moi contentos porque é un recoñecemento na casa»

Álex Moure y Susana Aguiar son Kalekói, una joven empresa lalinense que desde su nacimiento no deja de sumar reconocimientos.Mmoure explicaba que recibían este premio de gastronomía de Galicia con alegría y apuntaba que «estamos moi contentos porque somos de aquí e é un recoñecemento na casa, co cal ten un agarimo especial cara nos e o noso traballo». La empresa, dedicada a la fabricación de yogures artesanos pone en valor la leche de la ganadería familia, un apuesta por el producto de calidad que ya le valió numerosos galardones en su corta vida. Para la Feira do Cocido, Kalekíl, apunta Álex Moure intentará innovar de nuevo presentando algo especial y aportando una vez su grano de arena a la feria.

David Sueiro (Galo Celta): «Estamos felices por un premio que recoñece o noso traballo»

Los productos de Galo Celta, la empresa del cruceño David Sueiro, están a diario en los platos de reputados chef como Martin Berasategui, pero David echaba en falta a veces el reconocimiento en casa y ahora ya lo tiene al conseguir este premio de gastronomía de Galicia otorgado por el Concello de Lalín, Se muestra feliz con un galardón que, entienden, «é un recoñecemento que pon en valoro noso traballo e os nosos productos», algo que le llena especialmente de satisfacción. Explica que «estou supercontento de recibir o premio, sobre todo polo que supón de que te valoren no teu círculo máis próximo» indicando que « a veces é difícil que che recoñezan na casa. Nos facemos as cousas con ilusión reconfortanos esta distinción».

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Vigo

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Nila Portas de La Molinera, Kalekoi y Galo Celta, Premios de Gastronomía