Decenas de corredores invaden los muros milenarios del castro de Santa Trega en un trail

La Asociación para a Defensa do Patrimonio Galego denuncia estos «intolerables» hechos sobre el mayor yacimiento del noroeste peninsular


A Guarda / La Voz

La Asociación para a Defensa do Patrimonio Galego denuncia la invasión humana en el castro del Santa Trega. «Facer unha carreira sobre as estruturas castrexas é intolerable e dá pé a que os cidadáns perdan o respecto polo noso patrimonio cultural, porque os convida a utilizalo de xeito distinto ao que nós consideramos», señala Carlos Henrique Fernández Coto.

Se refieren al Trail do Trega, prueba deportiva que se disputó este fin de semana, por cuarto año consecutivo y que está organizada por TimeAventure, en colaboración con el Concello de A Guarda. Se trata de una carrera pedestre de 18,5 kilómetros, con un desnivel acumulado de 1.100 metros. El evento incluía la posibilidad de hacer una caminata de otros 10 por lugares del monte Santa Trega.

La organización del Trail do Trega, a través de su muro, quiso hacer llegar a la opinión pública su versión de lo ocurrido. «Diante das críticas vertidas, queremos facer as seguintes aclaracións», indican en un comunicado. «En ningún momento se quixo pasar por enriba de ningún castro. Como moitos sabedes, ese día as rachas de vento eran importantes, as balizas que bordeaban tal punto foron destruídas e tivemos un problema loxístico que non se puido solucionar. Como persoas temos erros, e controlar ó 100 % unha proba desta magnitude e nestas circunstancias é moi difícil», sostienen. Indican por otra parte que, «unha vez soupemos do problema, puxémonos en contacto con comunidades de montes, Concello, Deputación, Xunta e Patrimonio, explicando o problema e pedindo desculpas. Ningunha destas entidades ten a responsabilidade do sucedido». «A zona de paso foi revisada e quedou constatado que non houbo erosión nin destrución do patrimonio. Entendemos o descontento xerado pero, en canto soubemos do acontecido, fomos os primeiros en tomar medidas. A organización ten sempre presente a preservación do patrimonio natural, cultural e humano que conforman a contorna dos eventos», recoge su comunicado.

Señalan por último que «pensamos que están sacadas de lugar as diferentes descalificacións que nos chegan a organizadores e corredores. Podemos asegurarvos que o comportamento do 100 % deste trail é totalmente cívico e admirable, que somos os primeiros en respectar a natureza e todo o que a rodea e non se pode tachar, por un simple erro, a gran festa que tivo o municipio nestes tempos difíciles que estamos a vivir».

Las imágenes que han sido recopiladas por Apatrigal en las redes sociales evidencian una invasión del castro más importante del noroeste peninsular que recuerda a la que se produjo hace dos años, cuando algunos turistas emplearon como merendero el recinto campando a sus anchas sobre las construcciones recuperadas de este bien de interés cultural de Galicia. La condena es similar y la asociación Apatrigal, ha puesto en conocimiento de la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural los hechos. 

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Vigo

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
16 votos
Tags
Comentarios

Decenas de corredores invaden los muros milenarios del castro de Santa Trega en un trail