La Guardia Civil media en un nuevo enfrentamiento entre bateeiros y percebeiros en A Guarda

Monica López Torres
Mónica Torres A GUARDA

A GUARDA

Mónica Torres

«Temos que defender o pan de cincuenta familias», dice la patrona mayor, Silvia Crespo, tras un tenso encontronazo en el que, aseguran, «había percebe do bo xunto coa mexilla»

19 may 2020 . Actualizado a las 00:50 h.

«Temos que defender os nosos puntais de percebe porque os están raspando todo e, onde eles van, o ano que vén non temos percebe. Hoxe perdemos o día de traballo, pero tiñamos que ir defender o noso pan de cada ano, porque son 50 familias as que dependen deste recurso». Silvia Crespo Campos, la patrona mayor de la cofradía de pescadores de A Guarda explica así la tensa jornada que ha vuelto a enfrentar a percebeiros con bateeiros.

Este nuevo asalto ha sido en el último tramo de la costa gallega y el enfrentamiento, en el que también tuvieron que intermediar Guardia Civil y Protección Pesquera, se saldó sin incidentes pero los dos sectores regresan a casa sin producto y con la preocupación de que este conflicto siga arraigado. De hecho, la patrona guardesa recordó que la semana pasada se alcanzó un medio pacto entre las partes en la Xunta.

«Nós iamos traballar pero comezaron a pasar tantos coches que soubemos que había que ir detrás deles. Pensabamos que se ía respectar o pacto pero este puntal, dende A Guarda ata As Orelludas, é vital para nós», destaca Silvia Crespo. Asegura que los bateeiros ya fueron en otras mareas a por mejilla. «Despois de raspalo noutras mareaas, o puntal quedou xa branco como o estrada e é un puntal que sempre deu bo percebe e no que agora volven raspar así que entón están a sacar percebe», afirman. No solo lo sospechan si no que esta vez afirman tener la evidencia.