El Delko de Delio Fernández, que firmó hasta el 2023, desaparece

x. r. c. VIGO / LA VOZ

VIGO

cedida

Ciclismo El moañés quiere continuar en activo y salvar la temporada que tiene pendiente: «Era a crónica dunha morte anunciada, pero teño outro ano de contrato»

12 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El Delko, el equipo francés en el que militó la últimas temporadas el moañés Delio Fernández, y que tenía licencia ProTeam (la segunda categoría a nivel internacional), anunció en la mañana de ayer que desaparece por problemas económicos. De un modo paralelo, envió la correspondiente comunicación a todos sus ciclistas, incluido el gallego, que tiene un año más de contrato con los galos que espera resolver de la mejor manera antes de buscar un nuevo equipo. Para Delio es la segunda vez que tiene que sobrevivir al cierre inesperado de un equipo, pues el primero había sido el Xacobeo en el 2010.

«Dun xeito extraoficial sabiamos que o equipo estaba intervido, que ía dar quebra; de feito, hai un interventor xudicial, pero a nivel oficial non foi ata hoxe (por ayer) cando nos chegou un correo informando de toda a situación», comenta Delio Fernández, que ya había finalizado su temporada aunque a la escuadra le quedaban dos clásicas. Fue el director deportivo del equipo, Benjamin Giraud, quien confirmó la noticia: «La decisión se había tomado recientemente, pero prefería esperar a la última carrera para anunciarlo. La situación económica no era ningún secreto desde hace tiempo».

La decisión, aunque dolorosa, no cogió al moañés ni a sus compañeros por sorpresa. Desde la pasada primavera, todos los movimientos apuntaban en el peor de los sentidos. «Todo empezou un pouco polo mes de abril ou maio cando nos comunicaron a redución de gastos. Nós seguimos co calendario dentro da normalidade, co calendario un pouco máis reducido porque eliminaron a segunda infraestrutura e co paso do tempo, ías percibindo que se perdían posibilidades de que o equipo continuase ou se fusionase con outro equipo o que fose co patrocinador ó outro equipo. Aínda que puidese ser esperada, sempre se falou de topar unha solución que finalmente non chegou».

Al margen del trastorno de ver desaparecer a tu equipo, el principal problema a resolver por Fernández Cruz es el año de contrato que le quedaba pendiente. «Os nosos contratos deste ano rematan o 31 de decembro e de cara ó ano que vén, estou agora mesmo informándome coa asociación (de ciclistas profesionales). Eu son un traballador máis, teño os meus dereitos e teño un contrato asinado que hai que respectar. Imos ver o xeito de como se pode resolver esta situación». En su caso, estaba al día en los pagos, un detalle importante en semejante situación.

En los planes de Delio Fernández no entra por el momento el bajarse de la bicicleta, sino que su intención es continuar. «Eu quero seguir no pelotón. Intentarei chegar a un acordo do tema do ano que vén, porque eu síntome prexudicado pola disolución do equipo. Gustaríame resolver esta situación nun prazo curto para poder ter a tranquilidade de poder topar un equipo para o vindeiro ano».

Esta es la segunda vez a lo largo de su dilatada trayectoria deportiva que un equipo al que pertenece el moañés acaba desapareciendo. La primera sucedió once años atrás con el Xacobeo, una situación que Delio considera todavía a día de hoy más dura que la actual. «O do Xacobeo foi moito peor incluso. Máis inesperado e polas formas. Esta era unha crónica dunha morte anunciada, a única diferenza é que teño contrato para o ano que vén e no Xacobeo foron alargando a situación e realmente a día de hoxe aínda non nos chegaron a confirmar a desaparición».