Nigrán reclama restaurar el templo votivo de Panxón con el Plan Xacobeo

Monica López Torres
Mónica Torres NIGRÁN / LA VOZ

VIGO

M.MORALEJO

El Concello insta a aprovechar las ayudas estatales para monumentos religiosos

10 ago 2021 . Actualizado a las 02:19 h.

El Concello de Nigrán demanda a la Xunta de Galicia que incluya la restauración del templo votivo del mar de Panxón, joya arquitectónica del arquitecto Antonio Palacios, en el Plan Turístico Xacobeo 2021-22 del Goberno central. El gobierno local entiende que hay un apartado específico para la recuperación de monumentos que es el idóneo para salvar el templo. Un reportaje de La Voz de Galicia publicado este sábado alertó del creciente deterioro de la iglesia, cuya estructura está cada vez más dañada por las filtraciones de agua.

«A comunidade vén de recibir 25 millóns de euros para este fin sen que figure entre os seus once proxectos anunciados a igrexa de Panxón, pese a estar en verdadeiro risco de sufrir danos irreparables desde hai décadas e pese a que no 2009 se aprobou por unanimidade no Parlamento de Galicia unha proposta non de lei para realizar no prazo máximo dun ano un proxecto técnico dirixido a súa rehabilitación», expuso ayer el Ayuntamiento de Nigrán para justificar su petición a la Xunta.

Hay desprendimientos en las vidrieras provocados por el agrietamiento del encintado en todas las fachadas, «ao punto de que o rosetón principal está forrado interiormente con mallas para evitar posibles percances e un dos anxos que coroa a torre indicando os puntos cardenais xa perdeu o rostro, ademais de presentar filtracións de auga», abuda el gobierno local.