Tanxugueiras, el trad que llega a los jóvenes

VIGO

El trío de pandereteiras recibió esta semana el Premio MIN al mejor álbum en gallego

25 oct 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Tanxugueiras va a premio por álbum publicado. Si en el 2018, recibía este trío el Premio MIN al mejor álbum en gallego por su trabajo homónimo, ahora vuelve a recibir el mismo galardón por Contrapunto.

Esta tarde, a partir de las 20.00 horas, llegará la gira Contrapunto a la Sala Rebullón (avenida do Rebullón, 23, Mos). La entrada cuesta quince euros. El aforo estará muy limitado debido a la normativa relacionada con la pandemia.

Tanxugueiras incrementa las revoluciones del folk gallego. Con su disco de debut, un repertorio escogido para mostrar la esencia de la tradición, Olaia Maneiro, Sabela Maneiro y Aida Tarrío llegaron a más de cien escenarios dentro y fuera de Galicia. Aquella apuesta, sin corsés llenada de virtuosismo y contundencia, continúa en su segundo trabajo, Contrapunto. El disco incide en la recuperación de la tradición de las pandereteras y la integración con armonías de diferentes estilos para situar la música gallega en nuevos escenarios. Tanxugueiras son renovación, reinterpretación y revolución para la tradición musical de Galicia.

«Definitivamente nós queremos derrubar esa barreira [a que asocia a música popular coa xente maior], porque para nós a música tradicional é a nosa vida, e cando queremos compoñer calquera cousa para divertinos sae tamén música tradicional. O que queremos é que se manteña no tempo, e a única forma de mantela é darlle algo de actualidade», decía Sabela Maneiro en una entrevista con La Voz.

La componente del trío incidía en esa misma cuestión al referirse a la denominación trad. «O concepto empezouno Xabier Díaz, e nós seguímolo. Refírese ao tradicional, pero cunha palabra que chegue aos más novos», explicaba, que también reconocía que no demasiado fácil la puesta en marcha del grupo. «Nós sempre dicimos que temos o combo, somos mulleres e somos pandeireteiras, polo tanto non vai ser doado o camiño. Non obstante, todo o que fixemos foi con moito cariño. Pode que chocase á xente máis vinculada á música tradicional máis pura que viñeran estas tres destroyers a facer o que lles daba a gana. Pero as críticas destrutivas vanse deixando a un lado. O camiño foi difícil, porque empezamos nisto sendo pandeireteiras dunha asociación e, cando se fixo viral o noso vídeo en Glasgow e nos veu todo enriba, non tiñamos idea de nada», afirmaba.