Taekuondista y futuro médico de 10

El deportista del Hebe moañés Álvaro Portela saca matrícula en Bachillerato


Vigo

«Matrícula en Bachillerato, en taekuondo y en la vida», comentaba el club moañés Hebe de su deportista Álvaro Portela Diéguez. Porque el taekuondista acaba de terminar segundo de Bachillerato en el IES Paralaia de Moaña con una misma calificación en todas las materias: 10. Un paso de gigante, a la espera de la Selectividad, para cumplir su aspiración de estudiar Medicina. Y sin dejar de lado nunca el deporte que practica desde que tenía tres años.

Los inicios de Álvaro en el taekuondo fueron de la mano de sus padres. «Empecei no colexio e ao ano seguinte, aos tres anos, xa marchei para o clube. Levo case toda a vida», comenta. Y eso que al principio no le convecía demasiado. «Na miña familia ninguén o practica, foi porque era unha actividade do cole que lles gustou aos meus pais e anotáronme. Ao principio houbo unha época na que non me gustaba, pero conforme pasaba o tempo foi a máis a ta encatarme desde os sete ou oito», calcula.

Asegura que compaginarlo con los estudios, aunque no siempre sea tarea sencilla, tampoco le ha resultado excesivamente complicado. «Se te organizas ben e tes un horario, penso que podes combinar as dúas cousas bastante ben. Non vas estar todo o tempo estudando, tes que descansar. E neses momentos que descansas a cabeza, aproveitas para adestrar», señala. En ese sentido, el deporte ha funcionado para él en muchas ocasiones como la perfecta «válvula de escape».

La exigencia de este último año tampoco le ha hecho pasar apuros para seguir al pie del cañón con el deporte. Antes de la cuarentena dedicaba «unha hora ao día a adestrar, máis as competicións das fins de semana», mientras que en estudiar, si no había exámenes, invertía alrededor de dos horas. La cuarentena, inevitablemente, modificó sus rutinas. «Non é o mesmo adestrar no ximnasio ca na casa e perder un pouco a forma, pero seguín entrenando unha hora ao día», señala. También participó en un par de torneos virtuales antes de retomar la normalidad. «Estamos moi contentos de volver ao clube, pero imos pouco a pouco, non de golpe, para intentar coller o nivel de antes», recalca el deportista moañés.

Asegura que nunca ha tenido que faltar a un entrenamiento o cambiar sus costumbres deportivas por un examen. «Consigo organizame ben. Aínda que teña exame ao día seguinte, non boto toda a tarde estudando e sempre atopo tempo», expone. La cuarentena supuso más incertidumbre en lo académico que en lo deportivo. «Ao principio non sabíamos se tiñamos que estudar a mesma materia, se iamos volver… Acabas acostumándote», indica sobre cómo vivió aquellas semanas de tantas dudas.

Portela cuenta que aunque siempre ha sido buen estudiante, este año se ha aplicado si cabe más al querer estudiar Medicina y necesitar una media elevada. «Sempre fun sacando notas máis ou menos altas, pero tamén é verdade que a carreira que quero facer tamén influíu», explica. Sus asignaturas favoritas son Biología -«sobre todo a humana, e o ano pasado tiven unha optativa de anatomía que me encantara», desgrana-, Matemáticas e Historia. Llegó a plantearse esta última carrera, pero finalmente está decidido a apostar por formarse para ser médico. En el lado opuesto, no le gustan tanto español y gallego, pero también en ellas ha logrado el sobresaliente.

«O segredo é traballo e atender»

Cuando se le pregunta por el secreto para esas calificaciones, habla de «moito traballo e, sobre todo, atender en clase, que é a metade de todo». Las notas no le han cogido por sorpresa desde que se supo que con el parón por la cuarentena solo se podían subir las notas de la segunda evaluación, nunca bajarlas. «Contaba con esas notas porque como tiña noves e deces na segunda avaliación, os deces non podía baixar e como entreguei todos os traballos, supuxen que me ían subir os noves».

Como taekuondista puede presumir de haber ganado dos bronces europeos en trío en la modalidad de técnica en el 2017 y el 2019.

Newsletter Educación

Recibe todas las semanas la información más relevante sobre educación

Votación
0 votos
Comentarios

Taekuondista y futuro médico de 10