«Temos medo, pero a certeza de estar para o que faga falta»

Maite Fernández, médica del Novás y apasionada del balonmano, relata cómo viven la situación por el coronavirus en el PAC de Tui


vigo

Maite Fernández Ozores es la médica del Atlético Novás de la División del Plata del balonmano español, pero también una doctora adscrita al PAC de Tui. Y en estos días echa de menos sentarse en el banquillo del Novás y vivir de cerca su pasión por el balonmano, pero del mismo modo afronta con entereza una situación que le lleva a estar en la primera línea en la lucha contra el coronavirus.

La facultativa comenzó su relación con el deporte en el Guardés. «A miña aterraxe no balonmán é porque son unha gran afeccionada ao balonmán. Na miña casa somos todos moi afeccionados e cando o Guardés subiu a División de Honra por contacto coa directiva me pediron se podía botar unha man no banco e así me enganchei», comenta. Luego lo dejó durante un par de años y el pasado verano el presidente del equipo de O Rosal tocó a su puerta. «Necesitaban un médico no banco, animeime e está sendo unha experiencia agradable. É diferente o balonmán masculino ao feminino, pero igual de estupendo».

Pero su pasión quedó aparcada por completo a mediados de marzo cuando el coronavirus lo acaparó todo. Desde entonces está centrada en aportar su grano de arena en la lucha por frenar la pandemia desde su puesto de médica en el PAC de Tui. Admite que vive la situación actual «coma todo o mundo, con medo, pero coa certeza de que tes que estar aí para o que faga falta».

De entrada, tiene claro que esta crisis está cambiando a todo el mundo, incluidos los sanitarios: «A forma de traballar, de pensar, de afrontar unha garda é moi diferente, agora cada chamada do 061 é dicir: ‘¿Que nos imos atopar? Tes que ir preparada, levar a túa protección. A medida que vai pasando o tempo, cada vez máis, porque van aumentando os casos, a posibilidade de contaxio é maior e é importante protexernos nós e non contaxiar, pero sobre todo a nós, porque se eu caio son un efectivo menos no PAC de Tui e iso é algo que debemos ter en conta». También está el evitar no contagiar a su familia en casa. «A verdade que está sendo bastante complicado traballar así, pero é o que nos toca».

En este escenario, asume que lo peor está por llegar: «Creemos que ao longo desta semana e a que vén aumentarán máis os casos e o medo e a preocupación que temos é que algúns dos que están na casa evolucionando se podan complicar e entón aí nos tocaría máis de preto a nós, porque somos os que imos atender os que están nos domicilios. Aí entrariamos máis en escena que ata agora. Neste momento hai moita xente nas casas e podería ser que algún se complicase e aí é onde iriamos nós», advierte.

Del mismo modo, destaca el comportamiento de la ciudadanía y los pocos casos registrados en las urgencias de su PAC: «O que estamos notando é que a cidadanía está moi concienciada, está acudindo o xusto e necesario, fan moita consulta telefónica, pero a xente está respondendo moi ben e temos unha diminución enorme das urxencias. Iso fai moito máis fácil o traballo, porque á hora de atender un posible caso de coronavirus necesitas moita concentración, moita atención e se non tes moita afluencia de pacientes pódelo facer moito mellor», animando a todos a mantener el mismo comportamiento en todo lo queda por venir. «Quero rematar cun #quédatenacasa», subraya.

Y cuando todo esto acabe será el momento de volver a pensar en el balonmano, en el Novás y en volver a disfrutar sentada en el barquillo: «Boto moito de menos, pero creo que vai estar complicado acabar. A liga debería rematar en maio e recuperar os partidos vai ser imposible. Dubido que se poda volver a retomar a competición».

Una cuestión menor cuando Maite y miles de sanitarios están librando un partido mucho más importante.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Vigo

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

«Temos medo, pero a certeza de estar para o que faga falta»