Xoán Carlos Gil muestra el mundo laboral femenino de Moaña

La Voz

VIGO

XOAN CARLOS GIL

AGENDA CULTURAL | «Tempo de Muller» se podrá ver en la Asociación de Mulleres de Moaña hasta el 17 de marzo

01 mar 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

La sede de la Asociación de Mulleres de Moaña acoge esta tarde, a las 19.00 horas, la inauguración de la exposición fotográfica Tempo de Muller, de Xoán Carlos Gil, fotoperiodista de La Voz de Galicia. Su mirada al mundo laboral femenino moañés se podrá ver hasta el 17 de marzo en horario de 11.00 a 13.00 y de 18.00 a 20.00 horas. La exposición está organizada por la Agrupación Cultural Nós y el propio artista, cuenta con la colaboración de la Asociación de Mulleres de Moaña y con el patrocinio del Concello de Moaña.

El origen de esta serie fotográfica se sitúa hace un año, cuando la Agrupación Cultural Nós preguntó a Xoán Carlos Gil si tenía fotografías de mujeres del pueblo trabajando. «Non tiña nada, pero deume pé para comezar a pensar en como abordar o tema», explica el artista. «Empecei a pensar en facer unha panorámica das mulleres traballadoras de Moaña, abarcando un abano o máis amplo posible. Eu quería, sobre todo, mostrar un contraste entre os traballos tradicionais que seguen a facer moitas mulleres e tamén a súa incorporación a outros que non eran ata o de agora estaban máis vencellados aos homes, como as mulleres que van ao marisqueo a flote. Quería contar que as mulleres están agora máis presentes en outros ámbitos laborais», señala Xoán Carlos Gil, que añade que incluyó tres deportistas debido a su importancia competitiva e idiosincrasia en el pueblo.

Planificado el trabajo, el fotógrafo moañés abordó su materialización. «Enfoqueino dende un punto de vista moi clásico, cun posado frontal; elas non están traballando, senón posando, mirando á cámara», explica. Para ello, el fotógrafo tuvo que contar con la complicidad de las mujeres elegidas y, aunque la mayoría aceptaron participar sin más complicaciones, hubo casos en los que el autor de la exposición se vio obligado a insistir para conseguir la aceptación de algunas participantes, que finalmente vieron con agrado el resultado final. «Foi moi gratificante poder abordar o traballo coa calma suficiente como para falar con elas e facer as fotos; é un ritmo distinto ao do meu traballo habitual, que require máis inmediatez y, polo tanto, máis rapidez. Paseino moi ben», reconoce el autor de Tempo de Muller.

El resultado final son 36 retratos, pero pudieron ser muchos más. «Esto é un traballo de cinco meses que comezou en outubro; tiven a mala sorte de que choveu moito despois e me retrasou debido aos traballos en exteriores», recuerda Xoán Carlos Gil.

Junto con la exposición, la Agrupación Cultural Nós y el propio artista decidieron editar un catálogo que documenta el resultado final del trabajo. «É algo moi pouco habitual en Moaña», concluye el autor de la exposición, que se podrá ver hasta el próximo 17 de marzo.