Inversa Teatro busca el eslabón perdido entre la moral y la razón

La compañía de teatro representa hoy y mañana la obra «Fémina Sapiens» en el auditorio municipal de Vigo

Marta Pérez escribió y protagoniza la obra Fémina Sapiens.
Marta Pérez escribió y protagoniza la obra Fémina Sapiens.

vigo / la voz

Todo comenzó hace dos años en Colombia, durante una gira de la compañía Inversa Teatro. La actriz Marta Pérez escuchó decir a la dramaturga cubana Patricia Ariza: «Siendo mujer me perdí, solo me encontré cuando lo supe. Fémina Sapiens». Tras anotar la sentencia, Marta Pérez inició un período de reflexión que desembocó en la pieza teatral Fémina Sapiens, que se podrá ver, en el auditorio municipal hoy y mañana a las 21.00 horas. Se trata de una pieza interpreda y escrita por Marta Pérez y dirigido por Carlos Álvarez-Ossorio.

Lo que podría parecer un sencillo paralelismo entre homo sapiens y fémina sapiens supuso para Marta Pérez una ruptura linguística conceptual. «Sempre se fala de homo sapiens como o noso ascendente, pero eu plantexo que descendemos das féminas sapiens, que tamén podería rematar coa especie humana se todas decidísimos non parir», explica la actriz.

Tras la reintrepretación feminista de la nomenclatura evolucionista, que apunta el título de la obra, se sitúa también un debate moral, la contradicción entre la racionalidad y la moralidad. «Non entendo, por exemplo, como grandes filósofos ou filósofas que teorizan sobre unha idea particular e a defenden ata as derradeiras consecuencias, despois cometen actos inmorais con persoas que teñen ao seu carón; é un gran misterio para min que trato de levalo ao escenario, como se fose o eslabon perdido entre o Sapiens e o ser moral», señala Marta Pérez.

El personaje expone la cuestión y la condena, incluso se pone a prueba para medir su moralidad en un laboratorio. «Esta personaxe comeza condenando isto para que despois o espectador poida percibir que ela mesma cae nesa contradición; interésame que non sexa unha planfetaria, que condea a contradición sen máis, eu penso que isto é algo que temos todos os seres humanos e a personaxe tamén cae para non situarse por riba dos espectadores. Eu ríome bastante de min mesma porque parto de experiencias persoais e como nestas contradicións que tanto me obsesionan e dou a oportunidade de que o público pode rir primeiro», señala la autora y protagonista de la producción teatral.

Ni monólogo ni soliloquio

Aunque la pieza está interpetada por un único personaje, no se trata ni de un monólogo, en el que la actriz habla con el público, ni de un soliloquio, en el que la actriz habla consigo mismo. A través de una serie de elementos técnicos, la protagonista dialoga con otras personas. Por un lado, conversa con su familia, a través de un teléfono. Mediante un micrófono de Skype, chatea con su amante. Y completa sus diálogos con una amiga mediente otros efectos sonoros. «Está constantemente dialogando en escea coa atmósfera do audiovisual porque para min o tema de subir ao escenario e falar sen máis non me interesa, a min interésame que o espectáculo teatral teña elementos escénicos», manifiesta Marta Pérez.

Advierte la integrante de Inversa Teatro que esta es una producción muy cuidada. «É un laboratorio todo cheo de luceciñas led, micrófonos que crean reverberacións e outros sons; sempre estamos xogando coa atmósfera do audiovisual para envolver a fémina nese mundo particular das súas propias obsesións; porque fémina está pechada nas súas propias obsesións e o público acaba vendo como ela se contradice de todo eso que di, que é un personaxe intelectual, en paro, y que se somete a este experimento», explica.

Al mismo tiempo que representa Fémina Sapiens, Inversa Teatro también ofrece actualmente la obra Té con Kant, incidiendo en ambos casos en la filosofía. La clave está en la licenciatura en Filosofía que posee Marta Pérez. «Procuro ser o máis honesta posible e facerme as preguntas que me obsesionan sen a pretenciosidade de buscar a filosofía pola propia filosofía para amosar o intelectual que poida chegar a ser», aclara la actriz.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos

Inversa Teatro busca el eslabón perdido entre la moral y la razón