El mejor Desiderio Pernas

Jorge Lamas Dono
jorge lamas VIGO / LA VOZ

VIGO

El Colexio Oficial de Arquitectos inicia en el centro Saladino Cortizo una serie de visitas guiadas a grandes edificios de la ciudad

04 oct 2011 . Actualizado a las 13:03 h.

«O Centro Profesional de Educación Especial Saladino Cortizo é un dos equipamentos modernos que seleccionou a Fundación Docomomo como un dos máis representativos da súa época a nivel español», explica la arquitecta Luz Paz Agras, encargada de guiar la primer visita de las cuatro programadas por el Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia para celebrar el Día Mundial de la Arquitectura.

La cicerone elegida se ajusta perfectamente al edificio, no en vano, Luz Paz firmó un trabajo de investigación en la Escola de Arquitectura de la Universidade da Coruña sobre este edificio, además de ser coautora del proyecto de rehabilitación que se culminó este año.

Un grupo de interesados observan, en el inicio de la visita, una sesión de diapositivas para contextualizar la obra, antes de iniciar el recorrido por el centro educativo. Luz Paz recuerda los vínculos internacionales de la obra de Pernas. «A obra de Pernas, sobre todo a dos anos sesenta e setenta, é unha das máis representativa dos arquitectos modernos galegos, e ten influencias directas do movemento moderno internacional. En concreto, o Saladino Cortizo ten vínculos moi directos cun proxecto de Arne Jacobsen en Dinamarca, coas Escolas Munkegård, e tamén coa obra de Mies van der Rohe en Chicago. De feito, Desiderio Pernas foi alumno de Van der Rohe en Chicago», señala la arquitecta. Luz Paz destaca la conexión que logra este edificio entre la estética y su funcionalidad. «O Saladino Cortizo responde a unha tipoloxía de arquitectura pedagóxica que se chaman escolas ao aire libre, e que busca a relación da docencia co espazo exterior a través de recursos como a iluminación natural, a orientación adecuada ou a relación da ensinanza coas actividades ao aire libre, etc; son correntes que veñen de Centroeuropa», apunta a experta no edificio, que está ubicado no barrio de Cabral.

No siempre ocurrió, pero en la actualidad, según Luz Paz Agras, Desiderio Pernas es un arquitecto conocido fuera de Galicia. «O tempo vai poñendo as cousas no seu sitio, a súa aportación á arquitectura moderna é inmensa, non só a nivel galego».

Otras visitas

Martes 4: Ascensores Enor y Vigo sónico

Alfonso Penelas, y David Carvajal y Juan Luis Piñeiro (18 horas)

Miércoles 5: Iglesia Nosa Señora das Neves

Sin confirmar el guía (18 horas)

Jueves 6: Sede del Coag

Irisarri y Piñera (autores dele difico) dirigirán la visita (18 h.)