Patrocinado porPatrocinado por

Bateeiros trabajan con científicos y juristas en un contencioso contra Mar por el conflicto de la mejilla

Rosa Estévez
Rosa Estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

SOMOS MAR

M.G.

Opmega, Amegal, Federación de Arousa Norte, A Illa y Amegrove presentaron sendos recursos contenciosos el 19 de julio del año pasado ante el TSXG

10 feb 2023 . Actualizado a las 22:54 h.

El conflicto de la mejilla acabará en el juzgado. De hecho, el asunto ya está judicializado desde el 19 de julio del año pasado, cuando Opmega y otras asociaciones (Femex, Amegal, A Illa, Amegrove, Federación de Arousa Norte) presentaron un recurso contencioso contra la decisión de Mar de cerrar amplias zonas de costa a la extracción de cría de mejillón.

En un comunicado, Opmega explicó que trabaja «con científicos independentes e reputados xuristas para lograr que, de non chegar a un acordo negociado coa Administración, sexa o Xulgado quen obrigue á Consellería do Mar a recoñecer o erro que cometeu en 2022 cando de forma unilateral decidiu recortar drásticamente as zonas de recolección de mexilla». Entienden que la decisión adoptada por la Xunta «está a prexudicar a miles de familias galegas, xa que pon en perigo o seu sustento e o futuro da actividade».

El recurso a la vía judicial, aportando informes científicos que avalarían las tesis del sector mejillonero, no ha impedido que Opmega acuda a las convocatorias de reuniones lanzadas desde la Consellería do Mar. Pero hasta ahora, «a pesar das reiteradas promesas da consellería sobre a súa vontade de chegar a un acordo, a situación para o sector segue sendo precaria e notablemente peor que o ano pasado». La apertura de zonas autorizada el pasado martes y anunciada por el director xeral de Pesca e Acuicultura de Mar, Antonio Basanta, «resultou infrutuosa xa que as zonas propostas son insuficientes e ,ademais, son prácticamente as mesmas de 2022». Según Opmega, «non hai máis que superpoñer os mapas para darse conta disto e de que a oferta actual pasa tamén por zonas onde a Xunta sabe perfectamente que non hai mexilla ou a que hai non ten calidade».

La organización de mejilloneros entiende que «a falta de rigor nestas convocatorias a San Caetano está a colmar a paciencia dos produtores que, a pesar de todo, continúan participando na mesa de negociación porque non queremos que se escuden en que non temos vontade de diálogo». Aún así, recuerdan que el sector tiene una gran capacidad de movilización. Y consideran que «a diminución na produción que xa están a sufrir os produtores está a levar ao límite a numerosos profesionais que esixen unha resposta clara». Y si no la tienen, la consecuencia es lógica: «Xa demostramos na manifestación en Santiago a unión e a forza deste sector, o único que pedimos é que nos deixen traballar».

A juicio de Opmega, las próximas semanas serán determinantes para saber si hay opción de llegar a un acuerdo o si Mar prefiere «seguir tensando unha corda que ameaza con romper en calquera momento. Deles depende o discorrer do conflito, nós esperamos que a negociación nos permita recuperar, metro a metro, as zonas suficientes para seguir traballando», concluyen.