
La formación apuesta por retomar las reuniones entre mejilloneros y percebeiros
01 feb 2023 . Actualizado a las 12:01 h.Ante los conflictos surgidos en diversos puntos de la costa gallega, entre ellos, Aguiño, debido a la presencia de furtivos en piedras situadas en zonas vedadas al marisqueo para extraer mejilla, el BNG ha presentado una serie de iniciativas parlamentarias. La formación acusa a la Consellería do Mar provocar enfrentamientos entre sectores en vez de atajar los problemas que surgen.
«Goberno galego é o culpable de xerar un conflito sen precedentes entre sectores do mar, xa que o decreto de conservación e explotación dos recursos marisqueiros permite que os plans de xestión de percebe poden reservar zonas para a extracción de semente de mexillón», denuncia la diputada Rosana Pérez. La nacionalista esgrime que en el 2021, la Consellaría do Mar publicó unilateralmente una resolución en la que se modificaban las zonas de extracción de mejilla, generando un grave problema: «Tanto foi así que a propia consellería tivo que rectificar as súas propias decisións e anunciar, cinco meses despois, a reapertura de novas zonas de extracción, nomeadamente en Aguiño, Sanxenxo e Baiona, en pedras onde os propios servizos técnicos constataron a existencia de cría de mexillón e a ausencia de percebe».
Desde el BNG califican de inconcebible que no se procediera aún a autorizar la apertura de nuevas zonas para la extracción de mejilla, sobre todo cuando este sector tiene escasez de producto. «Cremos que o Goberno galego debe buscar vías de encontro a medio prazo que permitan reconducir a conflitividade á que se viron abocados bateeiros e percebeiros e de sentar as bases para un traballo constante e rigoroso para elaborar unha nova normativa», concluyó la parlamentaria.