Patrocinado porPatrocinado por

Dirigentes mejilloneros condenan el acoso a Quintana: «Seguiremos defendendo o noso dereito a ir á cría coa forza da razón»

Rosa Estévez
Rosa Estévez VILAGARCÍA

SOMOS MAR

MONICA IRAGO

Las asociaciones de bateeiros se reunirán esta tarde con la directora xeral de Pesca, Mercedes Rodríguez

07 feb 2022 . Actualizado a las 20:16 h.

El viernes, a las puertas del Intecmar (Vilaxoán), las conselleiras de Mar y de Infraestruturas, Rosa Quintana y Ethel Vázquez, se vieron rodeadas de decenas de bateeiros que, entre gritos e insultos, reclamaban su derecho a recoger semilla en las piedras. Aquel momento de alta tensión ha marcado un punto de inflexión en un conflicto que no ha dejado de crecer en las últimas semanas. «A xente está moi enfadada», dicen los representantes del sector. Y lo del viernes fue un estallido que no debería haberse producido nunca. «Unha cousa así hai que condenala, sen dúbida ningunha», explicaba esta mañana el presidente de Opmega, Ricardo Herbón. Las suyas no son las únicas palabras de condena. La asociación Ventos da Ría, a la que pertenece Javier Blanco -el mejillonero que el viernes salió en defensa de la conselleira- emitía este fin de semana un comunicado en el que pedían disculpas «á conselleira do Mar e a todas as persoas que o venres sufriron algún insulto ou menosprezo». Reconoce este colectivo que se había convocado una protesta para «visibilizar a situación crítica na que está ao sector, ao non ter garantía de ter abastecemento da mexilla necesaria para desenvolver a súa actividade». Pero lo que iba a ser una concentración multitudinaria se convirtió en el último momento en otra cosa. «Por desgraza, a actuación duns poucos vén de condicionar e salpicar a imaxe do conxunto do sector, que nunca aprobará, e polo tanto rexeita, calquera tipo de violencia, en calquera das súas formas, para defender os seus dereitos».

Sin embargo, la condena tajante de lo ocurrido el viernes no significa, para nada, que las organizaciones de bateeiros vayan a renunciar a su reivindicación sobre la mejilla. «Seguiremos defendendo o noso coa forza da razón, non como algúns pretenden coa forza sen máis», dicen desde Ventos da Ría. Y el presidente de Opmega secunda esas palabras al indicar que el sector productor está «acorralado». «Estase a rematar a cría nas pedras que temos autorizadas e a xente está desesperada», dice Herbón, quien considera que «non se pode deixar que isto siga indo así, hai que darlle unha solución»

El intento por retomar el diálogo y reencauzar la situación no tardará. Representantes de las organizaciones bateeiras han sido citados para esta tarde a una reunión con la directora xeral de Pesca, Mercedes Rodríguez.