Patrocinado porPatrocinado por

José Luis Villanueva: «O convenio con Cobre San Rafael non é un manifesto a favor da mina de Touro»

Rosa Estévez
rosa estévez VILAGARCÍA / LA VOZ

SOMOS MAR

Martina Miser

El presidente de la OPP Parquistas de Carril defendió ayer un acuerdo de colaboración que permitirá, dijo, «saber que é o que vén polo río»

15 ene 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Poner al zorro al cuidado del gallinero. Con esa vieja referencia ilustraban muchas voces el convenio firmado esta misma semana por Parquistas de Carril y la empresa Cobre San Rafael para el control ambiental del río Ulla. Desde distintos puntos de Arousa se lamentó la firma de dicho acuerdo, que se interpreta como un intento de la empresa minera de lavar su imagen ante el sector del mar. El mismo que, aglutinado alrededor de la PDRA, desplegó una radical oposición al proyecto de reapertura de la mina de Touro, logrando de momento que se le diese carpetazo. Está claro que la batalla no ha terminado aún, y por eso el acuerdo firmado en Carril ha levantado tantas ampollas en la ría. El presidente de la OPP, José Luis Villanueva, era consciente de que iba a ser así, y por eso ayer compareció en rueda de prensa para explicar las razones por las que ha decidido suscribir un convenio con Cobre San Rafael. La principal es que «temos que aproveitar as ocasións». Y la empresa minera ha brindado a los parquistas una oportunidad para conocer «dunha vez por todas que é o que vén polo río». «A firma deste convenio non é un carta branca para que se faga a mina», afirma Villanueva, aunque reconoce que el «no rotundo» que en su día dio al proyecto de Touro ha cambiado. Y lo ha hecho tras escuchar a los representantes de la mina y reunirse con ellos, «non unha nin dúas veces». Ha llegado a la conclusión, señala, de que el proyecto de explotación de cobre es algo «que non nos incumbe, sempre e cando cumpra coa legalidade e non contamine».

A juicio de Villanueva, rectificar el error cometido en su momento «é de sabios». Sabe el presidente de Parquistas de Carril que este cambio de postura amenaza con hacer saltar las costuras de la Plataforma para a defensa da ría de Arousa, la PDRA, pero aclara que su intención no es, en absoluto, poner en cuestión «unha ferramenta potentísima para a defensa dos intereses dos sectores do mar». Carril seguirá colaborando con la PDRA, «coma sempre fixemos, naquelas cuestións que nos parezan importantes».

Pero parece que la mina de Touro no va a ser uno de esos temas. En ese asunto, Villanueva entiende que se ha cometido un error, ya que pudo haber sido la propia plataforma la que firmase el acuerdo con Cobre San Rafael. «Eu persoalmente expuxen a posibilidade de aproveitar esta oportunidade, pero non se fixo. Nós temos claro que non imos deixar pasar esta posibilidade e estamos reconducindo os nosos esforzos cara onde vemos algunha oportunidade», explica el presidente de la organización de productores carrilexos.

Y la oportunidad pasa por el desarrollo de varias campañas de monitorización del río para intentar saber de dónde provienen los vertidos que ensucian el Ulla y que ponen en jaque la producción de la ría. «A mina leva trinta anos pechada. E en trinta anos tivemos de todo: anos de moi boas colleitas e anos de malas. O que nunca houbo foi un ano coma este, con ausencia de actividade total nos Lombos... A mina non é a culpable dos problemas que temos agora. E nestes momentos, non sabemos se un verquido é cousa dunha fábrica ou doutra». Y esa es una información a la que esperan acceder gracias al acuerdo con Cobre San Rafael, con la instalación de varios puntos de control en diversos tramos del río.

«Está claro que se a empresa se presta a financiar todo isto é polo seu propio interese, pero tamén é porque non teñen que ocultar. Nós temos que aproveitar a situación. Non queremos ser como esas persoas que criticaron a Amancio Ortega por mercar equipamentos para a sanidade pública», dijo Villanueva, justo antes de volver a recalcar que la firma de este acuerdo de colaboración «non é un manifesto a favor da mina».