Patrocinado porPatrocinado por

La Xunta formalizó este lunes su pregunta al Consello Consultivo sobre Ence y el Puerto de Marín

Marcos Gago Otero
marcos gago PONTEVEDRA / LA VOZ

SOMOS MAR

Ence en Pontevedra
Ence en Pontevedra CAPOTILLO

Rueda insta a Lores a aceptar un informe positivo si lo hubiese

11 oct 2021 . Actualizado a las 19:49 h.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, firmó este lunes la consulta dirigida al Consello Consultivo de Galicia -órgano jurídico asesor de la comunidad autónoma- sobre la viabilidad de adscribir los terrenos de Ence en Lourizán al ámbito competencial del Puerto de Marín. Esta es la solución que la Xunta considera ahora, conforme también le sugirieron los trabajadores, para intentar asegurar la continuidad de la compañía en Lourizán.

El vicepresidente de la Xunta, Alfonso Rueda, hizo este anuncio y también insistió: «Coñecen a postura da Xunta de defender os postos de traballo que supón Ence tanto directos como indirectos, e imos facer todo o que temos na nosa man a pesar de non ter provocado o problema imos intentar formar parte da solución». Rueda arremetió contra «as Administracións que causaron este problema» a las que acusó de que «se desentenderon absolutamente do que supón conservar eses postos de traballo». Sin citarlos, pero por claras alusiones, el vicepresidente gallego se refería al Ministerio de Transición Ecológica, que se allanó en el recurso contra la prórroga de la concesión de Ence en la Audiencia Nacional, y al Concello de Pontevedra, que interpuso el recurso en base al que los magistrados anularon la totalidad de la prórroga de la concesión de la pastera.

«Imos seguir explorando esa posibilidade que plantexaron os traballadores de dar unha solución xurídica ao que agora mesmo é un conflito xurídico que pode provocar a saída de Ence e, polo tanto, a perda deses postos de traballo», manifestó Rueda. «Dixemos que estudaríamos a viabilidade desa consulta ao Consello Consultivo de Galicia, e unha vez recibida a contestación do Porto de que lle parecía óptima a adscrición dos terreos de Ence á Autoridade Portuaria, o que lle imos preguntar agora é se xuridicamente é viable esa posibilidade», aseguró.

En caso afirmativo, el dirigente autonómico considera que se abre «unha vía para conseguir que os postos de traballo se queden en Pontevedra». Apuntó que la Xunta va a esperar a ver qué dice el Consello Consultivo. En caso de que el dictamen fuese negativo, Rueda no se arrepiente del paso dado, porque «había que intentalo e aí remataría» la propuesta. «Se lle ve posibilidades, imos seguir traballando», lo que implicaría convencer a la Administración del Estado para que también se adhiera a esta iniciativa.

Rueda lanzó un mensaje claro al bipartito pontevedrés y a la coalición estatal. «Eu agardo que todo o mundo sexa coherente. Non tería ningún sentido, por exemplo, que o Concello de Pontevedra, que tantas veces se apoiou no Consello Consultivo para tomar decisións, agora resulta que se a resposta fora afirmativa dixera, como xa está adiantando incomprensiblemente, que non lle vai valer».

En la misma línea criticó a la Administración general del Estado, «que desbota esa vía se coñecer sequera os termos da consulta e moito menos o que nos puidera dicir o Consello Consultivo».

Desde la Xunta se defenderá esta solución jurídica al conflicto en la mesa de negociación sobre Ence que tendrá lugar el próximo viernes en Pontevedra. «Eu pido que sexamos todos coherentes, construtivos, porque aquí o importante son os postos de traballo e imos esperar a ver que sae desa consulta e en función diso seguiremos dando pasos».