Patrocinado porPatrocinado por

De Liñares, mieles con el sabor de Rede Natura

Rocío Perez Ramos
Rocío Ramos LALÍN / LA VOZ

GANADERÍA

miguel souto

Las colmenas de la empresa lalinense se encuentran en la Serra do Candán y el Sobreiral do Arnego

09 feb 2023 . Actualizado a las 10:25 h.

David Liñares González (Gresande, Lalín, 1986) llegó a la producción de miel «de rebote». Su inquietud, cuenta «eran as abellas e a miña pretensión era dedicarme só á cría de abellas, a facer o traballo xenético». Suministraban ejemplares a apicultores profesionales y semiprofesionales de Galicia, León, Asturias, y en general, la zona norte. En eso ocupó sus primeros años de trabajo pero fue aumentando poco a poco el número de abejas, lo que le llevó a diversificar y producir miel. Con 24 años creó De Liñares con la que ya empezó a comercializar la miel que recogía.

En estos momentos cuenta con unas 600 colmenas, en las que se incluyen las dedicadas a la cría de reinas. Estas últimas están ubicadas en Gresande, para facilitar su atención, y las otras en varios lugares de la Serra do Candán y del Sobreiral do Arnego, en ambos casos en territorios incluidos en la Rede Natura, que ofrecen parajes mucho más vírgenes que repercuten en la excelencia de los diferentes tipos de miel que venden. «Son bosques autóctonos, e vas ter unha mel de moita máis calidade ao non haber gandería e interferencias», añade.

Apasionado apicultor, Liñares es el promotor de la Feria da Mel Alvariza de Lalín organizada por el Concello de Lalín y que acaba de celebrar su segunda edición. Una feria que hace honor a esta tierra en la que abundan las albarizas, testigos de una ancestral tradición apícola. Liñares habla con pasión de sus mieles. Ofrecen una monofloral de brezo con casi un 56 % de brezo, «cando che piden un 30 % e nos temos case o dobre», afirma; monofloral de castaño con un 87 % de castaño y una monofloral de eucalipto que ronda el 80 % y una multifloral. Liñares apunta que «o tema dos meles multiflorais e monoflorais os determina o ano. Hai anos que é máis fácil coller silva, outro ano breixo e van variando. Normalmente eucalipto e castaño temos sempre, e brezo a maioría dos anos. A maiores solemos coller de silva, pero este ano non hai».

Cada una tiene un color, un sabor y unas propiedades que la distinguen. David explica que «no primeiro que se nota a diferenza é na cor, xa teñen unha cor totalmente distinta. A de eucalipto na nosa zona ten unha cor tirando a manzanilla, a de breixo é máis escura e a de castaño é intermedia, cunha cor avermellada, igual que a multifloral que tamén tira a avermellada e a de castaño estaría entre avermellada e manzanilla». En el sabor «tamén se nota moitísimo, hai algunha moi doce. A de breixo é amarga e o tragala pica un pouco. Teñen diferentes sabores». Explica que «a de eucalipto aos nenos lles chifla porque é unha mel moi suave e cando temos a de silva, esa é como comer un caramelo». La multifloral de Liñares, añade, «lembra moito a mel clásica que se facía aquí no Deza, e esta mel que a metes na boca e lembra o sabor que había antes». Al tratarse de un producto natural aunque tiene similitudes, nunca es igual. Liñares comenta que «igual un ano leva algo máis de castaño, outro algo más de brezo, a mestura é diferente segundo as floracións de cada ano».

De Liñares vende la mayor parte de su producción en Galicia, un mercado al que suman otros lugares de España como Madrid, Barcelona o el País Vasco. Distribuyen en muchos casos directamente a tiendas o a clientes también de forma directa. Los excedentes se venden para Alemania.

El precio, apunta, «depende da produción global do mundo, e o mellor aquí foi un ano malísimo e no resto foi moi bo e o pagan moi mal e o revés, é algo moi inestable». Este año, apunta, «está a cousa moi mal, caeu o prezo respecto ao ano pasado, sube todo pero a mel non. Non ten senso, sobre todo para nos os produtores porque os custes subiron moitísimo: a electricidade, o gasóleo, os materiais. como todas as cousas».

Defensor de las abejas, Liñares pone el acento en la importancia de estos insectos, autores de la imprescindible tarea de la polinización, que hace posible la producción de semillas y frutos. Para obtener miel, explica, «hai que ter ben as colmeas e conquerir un equilibrio». Se realizan dos extracciones al año. La primera a finales de abril-mayo, dependiendo de como venga la primavera, y la segunda a mediados de julio, atendiendo a los diferentes tipos de floración. A los botes de un kilo, 800 y 500 gramos de los diferentes tipos de miel suman vistosas cajas de madera con packs degustación que contienen una selección de diferentes tipos de miel o mieles y polen.