Patrocinado porPatrocinado por

«Loitar contra o minifundio debe ser o obxectivo dunha administración»

Xosé María Palacios Muruais
XOSÉ MARÍA PALACIOS VILALBA / LA VOZ

GANADERÍA

Friol tiene unas 500 explotaciones ganaderas
Friol tiene unas 500 explotaciones ganaderas ALBERTO LÓPEZ

El alcalde de Friol está dispuesto a consolidar su plan de permutar fincas

07 nov 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Frenar el minifundismo parece un objetivo comprensible en un municipio donde hay casi una explotación ganadera por cada siete habitantes. Friol tiene unas 500 explotaciones y una población de 3.744 vecinos (datos del Instituto Galego de Estatística correspondientes al año pasado).

Como publicó ayer este periódico, el Concello ha iniciado los pasos para un plan pionero de permuta de fincas entre vecinos, asumiendo, en colaboración con la Axencia Galega de Desenvolvemento Rural (Agader), el coste de los trabajos técnicos y burocráticos. El alcalde, José Ángel Santos, no duda de la necesidad de este proyecto: «Loitar contra o minifundio debe ser o obxectivo dunha administración», aseguró ayer.

 Inicio

«Hai ferramentas e tentas aplicalas».

La iniciativa que pone en marcha el Concello de Friol resulta novedosa porque no hay precedentes en otros municipios; sin embargo, su desarrollo ya está prevista en la Lei de Mellora da Estrutura Territorial Agraria de Galicia, del 2015.. «Unha vez que chegas á alcaldía, ves que hai ferramentas e tentas aplicalas para que se fagan cousas», afirmó ayer.

 Elección

Zonas donde había interesados.

Las fincas que se agruparán están en las parroquias de Prado, Xiá y Rocha. «Sabíase que había xente interesada en permutas», dijo el regidor ayer.

 Duración

Un plazo de seis meses.

El Concello espera que los trabajos empiecen antes de fin de año y que estén listos en seis meses, ya con las fincas inscritas en el registro de la propiedad a nombre de los nuevos dueños. «É unha ferramenta moi rápida e moi sinxela», subrayó Santos.

 Impresiones

Perspectiva de ampliación.

El coste de esta primera fase, en la que se trabajará en unas 45 hectáreas, es de unos 30.000 euros, si bien el Concello tendrá colaboración de Agader. No obstante, el alcalde se muestra abierto a continuar con la iniciativa en próximos años incluso asumiéndola en solitario. «Se cada ano temos que investir 30.000 ou 40.000 euros para reestruturar leiras, é un investimento útil, porque as explotacións terán máis rendibilidade. Creo que é un bo investimento, porque se traballa en beneficio das familias e das súas economías», explica.

 Consecuencia

Confianza en un efecto dominó.

Santos cree que el inicio de los trabajos tendrá consecuencias más allá de los lugares que visiten los técnicos: opina que cuando las permutas estén acabadas, otros vecinos acabarán por mostrar interés. De hecho, el Concello friolense da casi por seguro que las 45 hectáreas en las que se prevé trabajar acabarán aumentando.

 «Creo que unir terreo é bo cando o fan veciños que viven disto»

Julio Pena, gandeiro e fillo de gandeiros da parroquia de Prado, ten case cen vacas, das cales aproximadamente a metade está en produción de leite. Prevé participar neste proxecto de permuta de terreo e conseguir unhas dez hectáreas, das que obterá herba e millo. Salienta o valor da proposta porque, di, vai dirixida a xente que vive no campo e do campo.

 -Parécelle positiva a idea?

-Poderei aumentar as leiras a custo cero. Así é máis doado convencer á xente. Aquí as leiras son pequenas e hai xente que as ten e non vive disto; se ten que pagar, xa non se fai.

-Verase axiña que dá bos resultados?

-Para min, é algo positivo. É unha iniciativa do alcalde, pero creo que outras administracións deberan ter dado ese paso.

-Confía no éxito desta proposta?

-Creo que as unións de terreo son boas cando as fan os veciños que viven disto. Aos que non viven do campo, dálles igual.