Patrocinado porPatrocinado por

Areeiro buscará plagas fitosanitarias en Portugal

Alfredo López Penide
L. Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

AGRICULTURA

DIPUTACIÓN DE PONTEVEDRA

El laboratorio pontevedrés será el encargado de certificar la entrada de patógenos no presentes en la UE

05 jul 2022 . Actualizado a las 12:28 h.

La Estación Fitopatolóxica Areeiro, referente en todo lo relativo a la sanidad vegetal en Galicia, acaba de romper fronteras al convertirse «en laboratorio oficial de detección de pragas corentenais, é dicir, reguladas pola Unión Europea, en todo o territorio luso». Así lo establece el convenio entre la Diputación de Pontevedra y la Direcão Geral de Alimentação e Veterinária do Goberno de Portugal.

Con vigencia hasta finales de año, «con posibilidade de sucesivas prórrogas», Areeiro «asume a responsabilidade de detectar e certificar a entrada das pragas non presentes na Unión Europea e que obrigan a medidas específicas para a súa erradicación». Desde la Diputación añadieron que es consecuencia del interés de la Direção Geral De Alimentação e Veterinária para que el centro de investigación en materia de sanidad vegetal dependiente «lle prestase os servizos fitopatolóxicos para as análises especializadas necesarias para o desenvolvemento do seu programa nacional de Prospección Fitosanitaria», por lo que se estableció un protocolo para «a recollida das mostras en orixe, manipulación, envío, recepción e tratamento para a detección e identificación de organismos nocivos de corentena de material vexetal».

La previsión es que, de aquí a finalizar el año, se realicen 653 análisis para la detección de diferentes organismos causantes de las «pragas corentenais». De hecho, las primeras muestras llegaron esta semana procedentes «das cinco direccións rexionais de Agricultura e Pesca de Portugal», de tal modo que el laboratorio pontevedrés las analizará para establecer si hay presencia o no de alguna de las «pragas reguladas e de obrigada declaración pola normativa comunitaria».

En concreto, se alude a diecinueve plagas que preocupan a las autoridades portuguesas. Estas «están causadas por artrópodos, principalmente insectos, pero tamén por fungos, fitoplasmas, virus e bacterias. Estes patóxenos afectan á saúde de nogueiras, vide, tomate, cerdeiras, coníferas...».