Patrocinado porPatrocinado por

El conselleiro de Medio Rural considera que los requisitos medioambientales europeos podrían acabar con la agroganadería

E.P. SANTIAGO

SOMOS AGRO

PACO RODRÍGUEZ

El eurodiputado socialista gallego, Nicolás González Casares, tacha las declaraciones de «irresponsables»

25 may 2023 . Actualizado a las 09:36 h.

El conselleiro de Medio Rural, José González, ha apuntado en un acto del PPdeG celebrado en el municipio ourensano de Sandiás que los requerimientos medioambientales de la Unión Europea «van a acabar coa agricultura e a ganadeiría en Galicia, en España e en Europa».

«Os requerimentos medioambientais están facendo que Europa se dispare un tiro no pé, así de claro. Estamos poñendo unhas exixencias medioambientais, tantas trabas aos nosos agricultores e gandeiros que imos acabar coa agricultura e coa gandeiría en Galicia, en España e en Europa», dijo el conselleiro en Sandiás, tal y como se recoge en un vídeo de su intervención compartido en las redes sociales del PP de la localidad.

José González admite además que, «cando empezou» como conselleiro, «era un pouco máis proclive ao tema medioambiental», pero ahora no está de acuerdo con la política europea y considera que va a derivar en que «todo o campo galego vaia quedando abandoado e cheo de xabaríns, corzos e lobos».

Asimismo, el responsable de Medio Rural ha aseverado que el 70% la superficie quemada en Galicia en el 2022 estaba en espacios de Red Natura. «Algo falla cando cos compromisos medioambientais e a  protección que nos están impoñendo o único que logramos é que arda todo cando ven un incendio no verán», ha apuntado, añadiendo que «se houbese a ganadeiría que había hai 50 anos», esto no ocurriría.

«A única culpable é a Xunta», para el eurodiputado socialista

Precisamente, al hilo de estas últimas afirmaciones, el eurodiputado socialista gallego, Nicolás González Casares, ha respondido que «a única culpable de que arda a Rede Natura, a xoia da coroa do patrimonio do medioambiente galego é a inoperancia e a incapacidade do Goberno do PP da Xunta».

Mediante un comunicado, Casares ha tachado las declaraciones del conselleiro de «irresponsables» y ha censurado la «incapacidade» de la Xunta para responder a las necesidades del medio rural gallego.

Según el eurodiputado, «se a Rede Natura arde, é pola incompetencia da Xunta á hora de protexer o territorio e de elaborar un plan director que incumple a normativa comunitaria, tal e como recoñeceu a Comisión Europea co procedemento de infracción aberto».

«Pregúntome cómo é posible que as políticas de protección ambiental europeas que o Goberno do PP incumple en Galicia poidan estar detrás dos incendios forestais no monte galego e do abandono do rural. ¿Quén goberna Galicia?», ironiza Casares.

Ante esta situación, el eurodiputado pide al responsable de Medio Rural y al PP «seriedade» y que «non insulten a intelixencia dos galegos». «Non me extrana que a presidenta da Comisión Europea, Ursula von der Leyen, non reciba ao presidente da Xunta con conselleiros  antieuropeístas e negacionistas da crise medio ambiental que vivimos, non cabe maior irresponsabilidade», concluye.

En el comunicado informan además de que el socialista ha planteado varias preguntas a la Comisión Europea, entre las que se incluyen si comparte las apreciaciones del Gobierno gallego, a qué atribuye la alta incidencia de incendios forestales en Galicia y la afectación causada a zonas amparadas por Red Natura, y qué medidas prevé adoptar la Comisión para que se cumpla la normativa y se proteja adecuadamente las zonas de mayor valor ecológico de Galicia.