Patrocinado por

El BNG critica la posición «errática» de la Xunta a la que exige liderar la mesa por el futuro de Ence

Marcos Gago Otero
Marcos Gago PONTEVEDRA / LA VOZ

SOMOS AGRO

Luis Bará, este jueves en Pontevedra
Luis Bará, este jueves en Pontevedra M.G.

Bará aboga por la creación de un consorcio público privado del sector forestal en Galicia y que se estudie su ubicación con la ayuda de las Universidades

02 sep 2021 . Actualizado a las 18:04 h.

El diputado del BNG por Pontevedra, Luis Bará, arremetió esta mañana con dureza contra la Xunta por lo que considera una posición «errática» en cuanto a Ence, a la vez que considera que ha llegado el momento de impulsar en Galicia un consorcio público privado del sector forestal. Bará reclamó que sea la Xunta, como competente en materia industrial y ambiental en Galicia, la Administración que lidere la mesa de negociación sobre el futuro de Ence. El dirigente nacionalista aseguró que en el PP hay dos opiniones, la del conselleiro de Industria, Francisco Conde, «que chegou a dicir que había que estudar ubicacións alternativas», y la del vicepresidente Alfonso Rueda, al que criticó que con su empeño en que Ence siga en Lourizán está «defendendo algo ilegal e irreal». Bará señaló que el PP actúa en este tema en clave de «oportunismo político» para «intentar sacar réditos políticos desta situación» y porque «a Xunta do PP está sometida aos dictados e os intereses de Ence e por iso os reprica como papagaios».

El líder del Bloque reconoció que hay un «problema laboral e de emprego», pero añadió que se está «ante unha grande oportunidade neste momento para o desenvolvemento sustentable de Pontevedra, para a rexeneración da ría e tamén para un gran proxecto industrial no sector forestal galego». Aseveró: «A Xunta non pode poñerse de perfil e menos de fronte. Parécenos impresentable o que dixo Rueda nos pasados días nos que actuou como un auténtico huligan de Ence ao afirmar que a Xunta non ten alternativa». Bará argumentó: «Desde o BNG cremos que a Xunta ten que poñerse ao fronte e liderar unha alternativa, ten que poñer propostas enriba da mesa e impulsar o diálogo e non entorpecelo».

El dirigente nacionalista explicó que defenderá en el pleno del Parlamento del día 14 de este mes una moción sobre este conflicto. Esta moción se articula en los siguientes puntos. Primero, la Xunta tiene que «participar activamente e impulsar os traballos da mesa polo futuro de Ence, e coordinar os plans para a recuperación dos terreos que ocupa a fábrica para a reactivación ambiental e produtiva da ría de Pontevedra». En segundo lugar, considera que la Xunta tiene que «desenvolver un consorcio para o aproveitamento integral do monte, a potenciación da industria forestal con aproveitamento en cascada e transformación da madeira en bioprodutos e biomateriais de alto valor». En este sentido se debería «garantir a participación pública e do sector forestal galego neste proxecto de creación de valor e riqueza arredor do monte».