Patrocinado porPatrocinado por

Viticultores de O Ribeiro recuentan los daños por el granizo en vísperas de la vendimia

La Voz OURENSE

SOMOS AGRO

Santi M. Amil

Técnicos de la Xunta visitaron a los afectados en una de las denominaciones de origen ourensanas

02 sep 2021 . Actualizado a las 13:48 h.

«Hai que agardar, non se poden facer valoracións ou estimacións precipitadas. As treboadas do martes non son boas para O Ribeiro e polo que puiden comprobar a pé de viña hai zonas afectadas nos municipios de Cenlle, Leiro e Boborás, principalmente. É pronto para facer unha estimación, iso sempre se debe realizar cos datos diante, e haberá que estar atentos ao que pase nestes días xa que as previsións contemplan que se podan dar máis episodios deste tipo». Así se manifestaba este miércoles el presidente del Consello Regulador do Ribeiro, Juan Manuel Casares, horas después de estar comprobando los daños provocados en la denominación de origen —en la noche del martes— y camino de vuelta a la demarcación para seguir comprobando cómo resultaron afectadas las plantaciones de los municipios afectados.

Casares reclamará de la administración todo el apoyo que sea necesario y una implicación «das autoridades semellante, no que ao tratamento oficial se refire, ao que se ten dado en casos semellantes que se teñen producido noutras denominacións de orixe galegas. Os viticultores do Ribeiro teñen os mesmos dereitos e deben ter as mesmas axudas e apoios que tiveron noutras zonas vitivinícolas galegas». En un primer balance del Consello Regulador do Ribeiro se constataron daños en plantaciones de Pazos de Arenteiro, Gomariz, Rioboo y zonas limítrofes pertenecientes a los municipios de Cenlle, Leiro y Boborás. También en San Amaro —parte del municipio está en la DO Ribeiro— se registraron daños.

Técnicos de la Xunta y UU. AA.

Desde la Gobierno gallego se anunció el desplazamiento de técnicos de la Evega (Estación de Viticultura de Galicia) a las zonas de O Ribeiro afectadas «polo episodio de sarabia, co fin de realizar unha primeira avaliación provisional dos danos e de asesorar aos viticultores e adegas afectados». Los profesionales, según indica la Xunta, se encargarán «de orientar aos produtores prexudicados sobre os tratamentos que deben levar a cabo nos viñedos con maior celeridade e sobre as prácticas máis aconsellables, co obxectivo de minimizar as perdas».

Con la mirada puesta en la vendimia que comenzará en las próximas semanas, desde el sindicato Unións Agrarias se emplaza a la Xunta a estar alerta en estos días y a actuar con la mayor diligencia posible. UU. AA. señaló este miércoles que ya ha realizado gestiones «para que as peritaxes e o pago dos danos se realicen coa maior celeridade no caso das parcelas aseguradas».