Afectados por los jabalíes llevarán ante los tribunales a tecores y Xunta

Agricultores y ganaderos denuncian daños cuantiosos en los maizales


NARÓN / LA VOZ

Afectados por los destrozos que causan los jabalíes en las cosechas, en especial en los maizales, pero también en prados, han iniciado los trámites para emprender medidas legales contra los tecores (territorios cinegéticamente ordenados) y la Xunta. «Intentamos levar adiante demandas xudiciais contra os responsables dos danos, os cazadores no caso de fincas situadas nos tecores, e a Administración, nas zonas libres», explica el naronés José Antonio Muíño, presidente de la Asociación de Prexudicados pola Fauna Salvaxe (Aperfasa) de Galicia.

Las denuncias son individuales, por parte de cada damnificado. «Se a vía do diálogo falla, hai que ir pola lei, penso que non é a mellor opción, pero non vemos outra», apunta Eliseo Cebreiro, ganadero de San Sadurniño. Como colectivo, Aperfasa ha enviado un escrito a la Consellería de medio Ambiente «para saber que se está facendo coas fichas de danos que fan os axentes medio ambientais cada vez que se denuncian estragos causados polos xabarís», indica Muíño. «Non sabemos se se informa aos tecores nin se se está usando esa información para buscar actuacións que solucionen o problema. Sería bo para toda a sociedade, e todos sabemos que a solución pasa por controlar as poboacións, volver á situación de hai 15 ou 20 anos, cando había danos, pero eran asumibles», abunda el responsable de esta asociación.

Los estragos alcanzan tal magnitud que algunos ganaderos o agricultores de Ferrolterra se plantean dejar de plantar maíz. Es el caso de César Beceiro, granjero de Moeche que perdió una parcela de nueve hectáreas, ya en el momento de la siembra, y una amplia superficie de maizal, justo antes de empezar a ensilar.

Desde Aperfasa también han solicitado una reunión con la directora xeral de Patrimonio Natural, Belén do Campo, para abordar los problemas originados por los jabalíes en las cosechas. Y pretenden convocar un encuentro entre representantes de los concellos más perjudicados por este fenómeno, de los tecores de estos municipios y del sector agroganadero, «para que cada parte expoña como ve a situación».

La pandemia del covid-19 condiciona la reunión, pero Muíño entiende que «seguindo todas as medidas de seguridade, distancias, etcétera, non ten por que haber problema en facer unha xuntanza de todos».

Eliseo Cebreiro lamenta que «se deixara chegar á situación na que estamos». De las alrededor de cien hectáreas que planta de maíz, entre Narón y Valdoviño, seis ya las tuvo que resembrar en primavera. «Hai fincas nas que che estraga o 20 % e noutras, o 50; ao pé da estrada non te dás conta, pero cando te metes polo medio do millo xa o ves. E pódese ver que o pastor eléctrico non é a solución que nos din... Igual que tampouco o é o caramelo que nos dá a Administración. O que queremos é vivir do noso traballo», remarca.

Newsletter Somosagro

Recibe todas las semanas la información más relevante del sector primario

Votación
2 votos
Comentarios

Afectados por los jabalíes llevarán ante los tribunales a tecores y Xunta