Patrocinado porPatrocinado por

Verdina de Galicia recoge en Mondoñedo faba fresca para dos operadores asturianos

María Cuadrado Fernández
MARÍA CUADRADO MONDOÑEDO / LA VOZ

SOMOS AGRO

XAIME RAMALLAL

Es una iniciativa que les ayuda a financiarse y un servicio para otros productores

18 sep 2019 . Actualizado a las 10:21 h.

Tres agricultores profesionales de A Mariña presentaron en junio la marca Faba Verdina de Galicia. Para consolidar y darle mayor promoción a este proyecto, la asociación que integran decidió crear un servicio complementario y este jueves abrirán en el barrio de San Lázaro, en Mondoñedo, una nave donde recogerán faba fresca. Será su centro de operaciones.

Esta iniciativa nace para acercar a los productores el servicio de entrega de fabas y también le permite a la asociación ayudar a financiar gastos de la nave, que mantendrán abierta todo el año, según explica Alfonso Cartoy, uno de los portavoces de Verdina de Galicia: «Comprámoslle faba fresca aos agricultores e metémola nunhas cámaras que están na nave, onde tamén se almacena a verdina. Vaise comprar na nave a faba de Lourenzá fresca recén debullada. En anos pasados estivo a tres ou catro euros o quilo, e este ano intentamos mellorar o prezo e pagarémola a cinco euros. A venda está aberta a todo o mundo que a queira traer, de toda a comarca». Toda la faba que reúnan la venderán a dos mayoristas asturianos.

El grueso de las recogidas las harán a partir de este jueves en la nave de Mondoñedo. Allí atenderán a los agricultores de lunes a viernes, de 9 a 13 horas, sin descartar abrir los sábados, en el mismo horario. «Excepcionalmente se podería recoller o domingo», puntualiza Cartoy, que ve claras ventajas en este servicio de recogida diaria: «Antes viñan os intermediarios asturianos recoller a faba fresca unha ou dúas veces á semana. Agora, nós ofrecemos unha recollida diaria. Desta maneira dámoslle cobertura ao agricultor para que poida debullar faba fresca todos os días e esta non perda peso». Asegura que tienen un contrato con dos de las mayores operadoras asturianas del sector, tanto en la región vecina como en el Norte peninsular, como son La Tierrina Vaqueira y Codilex.

«Nós ofrecemos unha recollida diaria. Desta maneira dámoslle cobertura ao agricultor para que poida debullar faba fresca todos os días e esta non perda peso»

«A faba que nós recolleremos será recén debullada, branquiña, que non leve manchas, de tamaño aceptable e ben limpa. Poden traer sin límite de quilos», explica Cartoy, que indica que prevén recoger durante tres o cuatro meses hasta el final de la campaña.

Con respecto a la producción y comercialización de la variedad de la faba verdina, el productor avanza que las primeras partidas de los tres agricultores integraos en la asociación se venderán en sacos de 25 kilos y también de medio kilo y un kilo, y con el logotipo Verdina de Galicia: «Eu xa teño unha terceira parte de verdina recollida e lista para vender, e os meus compañeiros están a media campaña ou nun cuarto da campaña». Desde que el pasado junio se presentó la marca reconocen que han tenido muchas llamadas interesándose por el producto. «Marchou a primera partida para unha distribuidora de Ourense e contamos que todo o que os tres producimos se vaia na súa práctica totalidade a través destes contactos que fomos facendo. Estamos satisfeitos», reconoce Cartoy.

Este mes se inició la recogida de faba. ¿Cómo se presenta la campaña? «Con respecto da verdina, estamos vendo que a calidade do produto é moi boa e, sobre a cantidade podemos dicir que un pouco menor que a rexistrada o ano pasado. Con respecto á faba branca, aínda é difícil pronunciarse, pero a sensación que teño é de que vai ser de moi boa calidade, pero menor cantidade, incluso menos que a verdina», apunta el productor.