García Comesaña: «Os contactos dun positivo poden chegar agora a 40 persoas»

La Voz REDACCIÓN

SOCIEDAD

XOAN A. SOLER

El conselleiro asegura que la circulación del virus entre los jóvenes «acabará trasladándose á xente maior»

19 jul 2021 . Actualizado a las 18:25 h.

Con 119 ingresados en los hospitales gallegos, Julio García Comesaña, conselleiro de Sanidade, no duda en manifestar su preocupación por la situación. Asegura que «é un número importante». Aunque no lo parezca para algunos. Lo atribuye al perfil de los pacientes: «xente moi nova, xente coa pauta non completa e xente con pauta completa pero moi maior e con comorbilidades». «Ao final vese que a circulación do virus nos entornos de xente más xove acaba trasladándose aos entornos de xente máis maior», alerta o conselleiro.

García Comesaña se pronunció así durante una entrevista realizada en Radio Voz. Entiende que el descontrol de los contagios se debe a la «pandemia dos non vacinados». Hay una clave diferente con relación a las olas anteriores: «cando a pandemia afectaba a todos, esas decisións colectivas duras adoptábanse de xeito homoxéneo, agora o tema é que a uns lles afecta porque teñen que seguir esas indicacións e a outros o que estamos trasladando é que, unha vez inmunizados, poden ir recuperando unhas pautas de comportamiento habituais».

Por eso, la llamada a la prudencia es, de nuevo a los más jóvenes, y aunque se disculpa por no poder ofrecer vacunas para ellos en este momento, lo atribuye a la falta de unidades disponibles, por lo que la prioridad continúa siendo inmunizar a los grupos de mayor riesgo hospitalario. «Temos que traballar con esta xente non vacinada, pedirlles esforzo adicional, esas 10 semanas que decíamos fai uns días», recalca el conselleiro.

García Comesaña insiste en que la proliferación de contactos dificulta todo el proceso de control del virus. «Antes, cando había un positivo, o número de contactos estaba entre 4 e 6; ahora, cando facemos o rastrexo, os contactos dun positivo poden chegar a ser ata 40», explica el conselleiro. Así, recuerda la necesidad fundamental de limitar las interacciones y que, cuando se realicen, se sigan manteniendo las medidas de seguridad. 

En esa línea, reflexiona sobre si fue precipitado eliminar las mascarillas al aire libre y concluye que la medida tal vez contribuyó a «transmitir esa mensaxe de que todo estaba rematado». «Pillóunos a euforia do bo resultado da vacina, os bos datos que estábamos a ter, esa baixada brusca nos hospitalizados», recuerda.

Sin embargo, ahora el esenario es otro. A menos de un mes desde que se eliminaron las mascarillas en exteriores, nos enfrentamos a «unha subida tamén brusca dos casos, a máis brusca probablemente que tiveramos ata agora». Y aunque «de momento» esta realidad no se ve reflejada en las hospitalizaciones, la puerta ya está abierta. «Empezamos a intuir que sí se vai ver, e os datos comenzan a ser tercos nese sentido. Prodúcese o patrón de sempre: 10 días despóis do incremento de casos chega o incremento dos hospitalizados», remata el conselleiro.