El buen tiempo anima la vuelta a los bares, pero no palía el ahogo del sector

Los hosteleros dicen que con los actuales restricciones no hay rentabilidad


redacción / la voz

El sol fue ayer el cliente de lujo de la hostelería gallega, que volvió a abrir al público tras un mes trabajando solamente con recogida o servicio a domicilio. La foto fija del día en Galicia, aparentemente, era positiva, con las terrazas llenas en algunos momentos y los clientes brindando por los reencuentros e incluso esperando para coger sitio y tomar el vermú. Pero la procesión, como casi siempre, iba por dentro y, en este caso, estaba detrás de la barra. Los hosteleros, que en su mayoría optaron por reabrir y lo hicieron «por extrema necesidad y no porque sea muy rentable», creen que con las actuales restricciones a su actividad su ahogo económico suma y sigue. Hay que recordar que todos cierran a las 18.00 horas, que parte de ellos -los que están en concellos con restricciones medias, por ejemplo, los de las ciudades de A Coruña, Pontevedra y Ferrol- solo trabajan con las terrazas al 50 % y que los que se ubican en municipios que pudieron desescalar más tienen ese mismo aforo exterior y el 30 % dentro.

VIGO

En Vigo, con el buen tiempo como cómplice desde primera hora, las terrazas se fueron llenando a lo largo del día. Eso sí, también se veía que algunos bares decidieron no abrir debido a las limitaciones. Mientras el alcalde, Abel Caballero, hacía un llamamiento a la prudencia y a comportarse debidamente en los locales, a pie de los negocios indicaban que «se nota que la gente tiene ganas de venir».

Restaurante en Vigo
Restaurante en Vigo

 A CORUÑA

En la ciudad herculina hubo ambiente en los bares desde primera hora. En algunos locales era difícil reservar para comer y había colas para coger sitio en las terrazas. Eso llevó a algunos establecimientos a colocar carteles en los que se indica que únicamente se puede permanecer 20, 25 o 30 minutos tras la consumición. «En ningún dos peches anteriores limitei a estancia nas mesas, pero agora fíxeno por indicación dos propios clientes», indicaba Antonio, responsable del bar Krone, en la Ronda de Outeiro.

OURENSE

Ourense, por su parte, recuperó parcialmente su sonrisa con la reapertura de los bares. En el centro, las terrazas dejaban más de un reencuentro de amigos, y también el desayuno entre cafés de Flora y su hijo José Ángel, que se suelen ver casi a diario y ayer quedaron en la rúa do Paseo. «Sabendo que é o primeiro día e despois do ano que levamos, imos mellor con pés de chumbo», decían.

LUGO

Los lucenses esperaron a la hora del vermú, cuando salió el sol, para tomar los bares. En calles emblemáticas como la Rúa Nova se podía ver cómo algunos locales con espacio exterior tenían clientela y también cómo otros que no disponen de ella seguían cerrados, porque con solo el 30 % del aforo interior no les compensa abrir.

SANTIAGO

«Hai moitas reservas para comer, sobre todo na terraza», señalaba ayer a media mañana el propietario de A Nave de Vidán de Santiago. En Compostela se veía ambiente. Pero los hosteleros indicaban que posiblemente el fin de semana decrezca la clientela porque «en Santiago os sábados e domingos en canto hai sol a xente marcha á costa».

PONTEVEDRA

En la ciudad peatonal por excelencia, las terrazas tienen un gran peso. Por eso, ayer, aunque algunas de la emblemática Ferrería seguían cerradas, al abrir las plazas como A Verdura o A Leña era como si le cambiase el semblante a la urbe. No falló la clientela. Al contrario, en algunos bares preocupa que pueda haber mucha afluencia: «Estamos estresados por lo que puede venir el fin de semana con el buen tiempo», dicen en Os Carballos.

 

Bares en Pontevedra
Bares en Pontevedra

FERROL

En Ferrol, la reapertura de bares también le mudó el color a zonas como las de Amboage, el muelle o Ultramar. Había clientela, pero también pesimismo hostelero: «La tarde noche es lo que te puede dar para hacer algo de caja y cerrando a las seis no cubres ni los gastos», decía José, del bar Índalo.

Información elaborada con las aportaciones de L.?C. Llera, Emiliano Mouzo, Tamara Rivas, Pablo Varela, André S.?Zapata, Marga Mosteiro, Nieves D. Amil y Manuel Arroyo.  

La Plataforma na Defensa da Hostalería Galega presenta a la Xunta un pormenorizado plan de rescate del sector

Propone que el Gobierno autonómico lidere una mesa técnica en la que participarían representantes hosteleros y economistas del Consello Galego de Economistas y de las universidades gallegas

Pablo Gómez Cundíns

Tan solo unos días después de haber mostrado su poder de convocatoria con veinte concentraciones simultáneas en toda Galicia, la Plataforma na Defensa da Hostalería Galega ha decidido tomar un camino proactivo y proponer a la Xunta de Galicia una mesa de trabajo en la que estén presentes el Gobierno autonómico (con su presidente, Alberto Núñez Feijoo a la cabeza, «que lidere este grupo e as conclusións do mesmo, xunto co sector e a Administración local, ante o Goberno de España»); una representación «ampla e plural» del sector; y economistas pertenecientes al Consello Galego de Economistas y a las universidades gallegas.

«O sector da restauración e hospedaxe é o maior damnificado polas decisións tomadas co obxecto de conter os efectos do covid-19. Cobra especial importancia polos efectos económicos que inevitablemente vai ter no conxunto da economía galega, dado o alto peso específico que ten na mesma. Somos firmes defensores de que a saúde e a vida son a máxima prioridade. Un ano despois do inicio da pandemia a incerteza de poder recuperar a nosa actividade a medio prazo, nunhas condicións de mínima normalidade, fan saltar todas as alarmas. No actual modelo a economía é tamén condición necesaria para garantir a vida», argumenta la Plataforma na Defensa da Hostalería Galega.

De este modo, el colectivo propone catorce actuaciones en el ámbito económico-social para el rescate de la hostelería en Galicia, recogidas de este modo en su documento, reproducido a continuación de forma íntegra:

 Cotas da Seguridade Social

Exoneración da cotización empresarial das persoas en activo, en función da diminución de ingresos respecto ao primeiro trimestre do 2020.

Do 85% para empresas cunha diminución superior ao 45% do 75% para empresas cunha diminución superior ao 25 %.

 Ampliación da moratoria das cotas da seguridade social

Ampliación a todo o 2021 da posibilidade de aprazamento das moratorias que dende principios de ano están en vigor reguladas na Disposición Final 43 de la Lei 11/2020 de Orzamentos Xerais do Estado para 2021, dirixidos a empresa e autónomos.

Posibilidade de optar aos aprazamentos, sen prexuízo de estar ao corrente das obrigas tributarias e posibilidade de refundir aprazamentos sen aval ata 60.000 euros.

Tipo de xuro a aplicar 0.5 %.

 Modificación do sistema de recargo para as cotas adevedadas de empresas e autónomos.

Para as cotas insatisfeitas, con carácter retroactivo, propomos o seguinte sistema de recargo:

  • 3% primeiro mes.
  • 5% segundo mes.
  • 7% terceiro mes.
  • 10% a partir do cuarto mes

 ERTEs

Extensión dos ERTEs de maneira indefinida, ata que a situación posibilite como mínimo o 70% da limitación de capacidade interior.

 Protección social

Aumento do sistema de protección social das persoas asalariadas que forman parte dos equipos de traballo co complemento ata o 100% do salario.

Promover vantaxes fiscais para as empresas que conserven ou amplíen o emprego durante os doce meses seguintes á finalización dos ERTE. Dada a situación extraordinaria, revisión do compromiso de mantemento do emprego da empresa, obriga que foi aceptada, no acordo estatal, nun contexto de aparente volta á normalidade. A mudanza significativa dese contexto debe traducirse na revisión desta obriga.

 Aprazamento dos impostos de competencia estatal

IRPF

Nos supostos de tributar por módulos, fixar estes en función da porcentaxe de actividade desenvolvida.

Aprazamento das contías positivas a ingresar, no seu caso, por IRPF durante o ano 2021 ata a liquidación do 4º trimestre do ano 2021, con independencia de que nese momento se conceda o fraccionamento do resultado a ingresar.

Imposto sobre sociedades

Posibilidade de optar polo cálculo dos pagos fraccionados do IS establecido no artigo 40.3 da Lei do Imposto sobre Sociedades coa presentación do primeiro pago correspondente ao ano 2021 e aprazamento, no seu caso, das cantidades a ingresar ata a última declaración do ano, sen prexuízo de poder solicitar o fraccionamento nese momento.

IVE

Aprazamento das cantidades a ingresar por IVE ata a declaración do último trimestre do ano 2021, sen prexuízo de poder solicitar o fraccionamento nese momento.

 Tipo de IVE reducido ao 4% para as actividades de Hostalería e Turismo.

 Redución das taxas e impostos do ano 2021 e aprazamento do seu cobro ata final do ano.

As taxas e impostos de competencia local, provincial e autonómica do ano 2021 fixaranse en función da porcentaxe de actividade desenvolvida, aprazando o seu cobro ata final do ano 2021. Tenderase a súa supresión como maneira efectiva de apoio ao sector.

 IGAPE

Articulación de liñas de financiamento, avaladas ao 100% polo IGAPE ?directamente ou a través das SGR- especialmente adaptadas ás necesidades do sector, subvencionando o custo das garantías e o tipo de xuro.

 Moratoria de financiación

Aumento do prazo de carencia de forma automática ata abril de 2023, revisable en caso de que para aquela data non se garanta un nivel de actividade que permita a devolución da financiación en relación con:

Liñas ICO Covid e préstamos liquidez que concederon os bancos concedidas ao inicio da pandemia. Resto de financiamento soportado polas empresas con carácter previo á marzo de 2020.

 Lexislación alugueiros

Lexislar unha redución dos alugueres nun 50% seguida a liña marcada polo Real Decreto 34/2020 de 20 de outubro da Generalitat de Catalunya. Incentivos fiscais aos arrendadores que accedan voluntariamente a esta redución, tanto no IRPF como no Imposto sobre sociedades A Comunidade Autónoma pode actuar neste senso en relación co tramo autonómico do IRPF.

 Medidas a respecto do abastecemento de enerxía.

Regulación por parte da administración estatal da imposibilidade de cortes e a posibilidade de operar cambios na potencia contratada con efecto inmediato e sen custes.

Eliminación do Imposto especial sobre a electricidade e redución do IVE ao 10% cun traslado inmediato ao recibo por parte das empresas subministradoras e comercializadoras.

 Obrigatoriedade de redución dos cobros nos contratos de servizos que non se estean a usar efectivamente.

Debido á paralización da actividade (SGAE, Plataforma TV, Prevención de riscos laborais...). os cobros por parte destas empresas teñen que ser proporcionais ao tempo efectivo de uso ou desfrute.

 Autónomos e empresas. Axudas directas que compensen como mínimo o 50% das perdas ocasionadas polo peche.

Compensación de como mínimo o 50% das perdas a respecto de 2019 a empresas e autónomos. Debera ser incrementada esta porcentaxe en función do volume de emprego e negocio así como das dificultades soportadas en función do gasto corrente e períodos de peche ou restricións durante 2019. Compensación como mínimo dun 75% no caso dos negocios cualificados de lecer nocturno.

Garantir uns ingresos mínimos para autónomos e traballadores do réxime xeral asimilado. Reactivación e extensión das prestacións extraordinarias a autónomos, establecidas ao inicio da pandemia, que garantan o 70% da base de cotización con un mínimo de 1200/mes.

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