Sanidade acusa a la hostelería de ser foco de contagios y el sector responde que proceden del ámbito doméstico

SOCIEDAD

PACO RODRÍGUEZ

El auto del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco ordenando abrir los bares desata el debate

10 feb 2021 . Actualizado a las 21:45 h.

Fue claro el conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, cuando analizó la suspensión cautelar del cierre de la hostelería dictado por el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco. «Foi unha sorpresa para nós. As motivacións e argumentacións das nosas propostas, que se envían ó xulgado, contemplan todos os aspectos e recóllense no DOG, e agardamos que iso nos evite levarnos a un problema como este», analizó, antes de volver a reclamar «ferramentas para xestionar a pandemia» y reivindicar la propuesta de Lei de Saúde impulsada por la Xunta.

Comesaña defendió su gestión. «Temos casos confirmados de contaxios no sector hosteleiro. E moitos de ámbito familiar, pero nos que o infectado se contaxiou noutro sitio, levou o virus doutro sitio», dijo.

«Tomando medidas na hostelería, os contaxios baixan, e baixan nunha porcentaxe clara»

«No consumo en hostelería, en algún momento temos que estar sen máscara e iso comporta un risco, como tamén o ten a mobilidade asociada á hostelería. Por eso insistimos nas medidas no sector. E funcionan. Toda a nosa solidariedade co sector, pero en outubro e agora se demostrou que tomando medidas na hostelería, os contaxios baixan, e baixan nunha porcentaxe clara. É un sector que actúa de forma importante no número de contaxios, visto o que sucede cando esta actividade se limita», concluyó. «Eles teñen dereito a expresar a súas opinións, e nós debemos buscar fórmulas, sexan medidores de dióxido de carbono, reducción de aforos...», zanjó.

«Los contagios registrados en la hostelería provienen del ámbito doméstico»

Las reacciones de los empresarios no se han hecho esperar. El presidente de la Asociación de empresarios de Hostelería de A Coruña, Héctor Cañete, entiende «que se tomen medidas sanitarias y la postura del conselleiro, pero no que estas sean las mejores ni que se criminalice al sector». «Si el conselleiro dice que los contagios provienen de la hostelería, nosotros sostenemos que los contagios registrados en la hostelería provienen del ámbito doméstico, que es donde se produce el 25 % de la transmisión, según el Ministerio, frente al 3 % en bares y restaurantes. Por eso, rechazamos sus valoraciones y defenderemos nuestros derechos. Ya hay juzgados que dicen que tenemos la razón», argumentó.

En la misma línea se pronunció el directivo de Hostalaría Compostela, Lois Lópes. «Non hai informe científico rigoroso, máis que as suposicións do conselleiro, sen datos que as avalen. É grave que con iso se criminalice ó sector. Se di iso, que o demostre», opina. «En Madrid non se pechou a hostalaría e a situación respecto a outras cidades similares non é peor. E se en Galicia a hostalaría leva pechada un mes, como é que non baixan os contaxios ata agora? O exceso de mobilidade nas festas do Nadal non foi pola hostalaría. Que pasou en Lugo? Non celebraron o Nadal? Se cortas as árbores, non hai incendios, pero o que conleva iso é outra historia. Se queren pechar, que indemnicen. E tras medio ano, non hai sentencia firme do TSXG», añade.