Kiko Lage: «Todos temos que darlle máis valor ao noso peixe»

Pescados Chavinesa, una empresa de Viveiro con 95 años de historia, no ha parado para poder suministrar pescado a los hogares españoles

Kiko Lage y dos compañeras, en la plaza de abastos de Viveiro
Kiko Lage y dos compañeras, en la plaza de abastos de Viveiro

Viveiro / La Voz

Kiko Lage es la tercera generación de Pescados y Mariscos Chavinesa, una empresa de Viveiro con 95 años de historia, dos puestos en la plaza y una tienda en Cantarrana, así como un almacén mayorista en Celeiro. «Autónomo» al frente de diez trabajadores, cada año mueven un millón de kilos de productos del mar frescos en España y Portugal. No han parado en esta crisis, «non enviei a ningún ao ERTE nin de vacacións (parecíame moi inxusto) e tampouco pedín ningunha axuda».

Compaginan el comercio minorista con el suministro a cadenas como Vegalsa o Ahorramas, restaurantes, mercados centrales, pescaderías de proximidad... Al principio del estado de alarma, vender «foi moi difícil porque a xente recelaba en saír, perdemos clientes enfocados á restauración, outros que aguantaron creceron un pouco (había moitos pechados) e nos supermercados, máis ou menos igual».

Expuestos a diario al coronavirus, extremaron las medidas de protección e higiene, aunque, «polas nosas familias, temiamos máis contaxiar que ser contaxiados». Circunstancias «nada fáciles» que afrontaron comprometidos como parte de la cadena alimentaria. La merluza, «o rei do peixe en Celeiro» y el preferido en España en la pandemia, superó el 90 % de sus ventas, aunque también «saíron moi ben sardiñas» y otros pescados azules.

Los armadores protestan porque les pagan menos el pescado, pero a los consumidores se lo cobran igual. «Queixarse vai no ADN de moitos e, polo que din, parece que nós acabamos coas economías familiares, pero se ven as nosas marxes non o creen». Si bien los precios dependen de la oferta y la demanda, preferiría «que fosen máis caros, os armadores estarían máis contentos e sería bo para todos».

¿Se valora el pescado y a quienes no pararon para que no falte en los hogares? «O importante é que se saiba de onde vén e cando se comprou». Echa de menos «publicidade institucional, para que as novas xeracións non vexan o peixe como unha hamburguesa que collen no supermercado para tirar despois na plancha. Entre todos temos que darlle máis valor, explicar o que custa pescalo, preparalo e envialo para que estea en perfectas condicións. Somos un exemplo no mundo, pero aquí creo que deberiamos facer máis por promocionar o noso, defendelo».

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